اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

4 ابزار جدید بورسی در راه بازار

معاون سازمان بورس با اعلام اینکه انتظار می رود بزودی دستورالعمل حاکمیت شرکتی به بورس ابلاغ شود، گفت: دولت از طریق کمک به تامین مالی و تدوین لایحه حمایت از تولید، پیگیر امور بورس است.



محمدرضا عربی با تاکید بر اینکه به دنبال تامین مالی بازار اولیه هستیم گفت: قبض انبار، سلف موازی، فروش اوراق به کسر و راه اندازی صندوق های پروژه می تواند عاملی برای رونق دوباره بازار و افزایش تامین مالی شرکت ها باشد.

معاون نظارت بر بورس‌ ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهارداشت: بازار سرمایه برای گروه های مختلف ابزاری دارد و با بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور، رونق دوباره به بازار سهام می گردد.

عربی خاطرنشان کرد: برخی شرکت های بورسی این روزها با وجود پتانسیل هایی که دارند، در کف قیمتی هستند. در عین حال، تحلیل گران معتقدند که این روزها قیمت سهام شرکت های بورسی ارزنده است.

وی تصریح کرد: هر کسی با دیدگاه و بر اساس تحلیل و برداشت خود نسبت به خرید و فروش سهام اقدام می کند. فکر می کنم اطلاعات موجود در بازار شفاف باشد. به علاوه، این روزها شرکت ها در حال انتشار صورت های مالی خود هستند و سرمایه گذاران بر اساس پیش بینی های آینده شرکت ها نسبت به خرید و فروش سهام اقدام می کنند.

این مقام مسئول در سازمان بورس با اشاره به اینکه به طور قطع دولت از بورس حمایت می کند اظهارداشت: هم اکنون دولت در دو حوزه پیگیر امور است، یکی از این موارد توسعه تامین مالی است. همچنین لایحه ای برای حمایت از تولید و شرکت ها در دست تدوین است که سازمان بورس و اوراق بهادار هم پیگیر آن است.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص توقف نمادهای بورسی و فرابورسی تصریح کرد: به طور معمول توقف نمادهای بورسی و فرابورسی کوتاه مدت است و به حداقل رسیده است، اما در مجموع سعی بر این است که توقف نمادها به حداقل برسد.

وی با اشاره دستورالعمل حاکمیت شرکتی گفت: این دستورالعمل همزمان در سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس در حال پیگیری است. انتظار می رود با توجه به اینکه در دستورالعمل هیئت مدیره سازمان بورس قرار دارد، بزودی دستورالعمل حاکمیت شرکتی به شرکت ها ابلاغ شود.

عربی ادامه داد: از صندوق های موجود در بازار، صندوق بازارگردانی است که برای این نوع از صندوق ها هم امتیازاتی در نظر گرفته شده است تا حالت تشویقی داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد