اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بودجه جدید دولت هند تاثیر زیادی برنوسان قیمت طلا خواهد داشت

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی کیتکو نیوز اعلام کردند، تصمیم دولت جدید هند برای ارائه بودجه سال مالی آینده و قوانین جدید این کشور در خصوص واردات طلا تاثیر تعیین کننده ای بر روند تحولات قیمت جهانی این فلز زرد خواهد داشت.


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، کارشناسان اقتصادی معتقدند دولت جدید هند در بودجه سال مالی آینده خود بر افزایش رشد اقتصادی و کاهش تعرفه واردات طلا متمرکز خواهد بود و این مساله می تواند تاثیر زیادی بر روند صعودی قیمت جهانی طلا داشته باشد.

بر اساس این گزارش دولت قبلی هند تعرفه واردات طلا را از 2 به بیش از 10 درصد افزایش داد و این مساله تاثیر زیادی بر کاهش چشمگیر واردات قانونی طلا به بازار هند داشته است هرچند بسیاری از کارشناسان بر این باورند که قاچاق طلا به بازار هند در این مدت با رشد فزاینده ای روبرو شده است.

هند سال گذشته جایگاه خود به عنوان بزرگترین بازار طلای جهان را از دست داد و این جایگاه را به چین واگذار کرده است. واردات طلای هند در سه ماه پایانی 2013 میلادی با افت 16 درصدی روبرو شد و این رقم در سه ماه نخست امسال نیز بیش از 26 درصد کاهش داشته است.

مایکل ویدمر تحلیلگر اقتصادی بانک مریل لینچ آمریکا نیز تاکید کرد: اگر تقاضا و خرید طلا از سوی هند افزایش یابد بازارهای جهانی طلا نیز امسال تقویت خواهد شد و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این فلز زرد خواهد داشت.

دولت قبلی هند موفقیت چندانی در عرصه سیاست های اقتصادی نداشته و نتوانسته با چالش های مهمی مثل افزایش نرخ تورم و کاهش رشد اقتصادی مقابله کند./م

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد