اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معاملات سکه به حداقل رسید/ کاهش تقاضا و آرامش بازار طلا

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از کاهش داد و ستد در بازار سکه و طلا و کاهش تقاضا خبرداد و گفت: نوسان کم قیمت طلا در بازارهای جهانی و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان باعث به حداقل رسیدن معاملات این بازارها شده است.


محمد کشتی آرای در مورد وضعیت قیمت طلا در بازارهای جهانی گفت: قیمت جهانی طلا طی هفته جاری حدود 5 دلار افزایش داشته است و با توجه به اینکه هم اکنون در ماه مبارک رمضان قرار داریم، کشورهای اسلامی کمتر نسبت به خرید و فروش طلا اقدام می کنند و درگیر این مسائل هستند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به فروکش کردن بحران عراق طی روزهای اخیر افزود: پیش از این بحران عراق باعث شده بود که قمت نفت افزایش پیدا کند که این امر بازار ارز و به تبع آن بازار طلا را تحت تاثیر قرار داده بود، اما در حال حاضر از شدت بحران کاسته شده و این اتفاق منجر به آن شده است که قیمت طلا نوسان نداشته باشد.

وی ادامه داد: نوسانات چند دلاری قیمت طلا هم در این روزها به دلیل انتشار آمارهای اقتصادی مربوط به کاهش ارزش سهام برخی از کشورها در بازارهای بورس بود که منجر به افزایش چنددلاری نرخ طلا در بازارها جهانی شد، اما به طور کلی بازار طلای جهان به آرامش رسیده است.

کشتی آرای در مورد وضعیت بازار طلا وسکه در داخل کشور عنوان کرد: تحولات بازارهای جهانی بر بازار داخلی هم تاثیر گذار بوده است، به طوریکه کم نوسان بودن قیمت طلا در بازارهای جهانی و قرار گرفتن در ماه رمضان باعث شده است که معاملات بازارهای سکه و طلا به حداقل برسد.

وی از کاهش داد و ستد در بازارهای سکه و طلا و کاهش تقاضا خبرداد و عنوان کرد: نوسانات اندک قیمت طلا هم تابع قیمت ارز بوده است. اما به هر حال مجالی برای افزایش یا کاهش قیمت سکه ها وجود نداشته است، به طوریکه طی این هفته قیمت هر قطعه از انواع سکه تنها بین 1000 تا 5000 تومان نوسان داشته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزدی طرح قدیم را در بازار امروز 954 هزار تومان، طرح جدید را 959 هزار تومان، نیم سکه را 267 هزار تومان و گرمی را 177 هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار داخلی 97 هزار و 700 تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1325 دلار است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد