زمرد Unguentarium در خزانه سلطنتی وین

منشأ نام واژه unguentarium از کلمه لاتین "unguent" (مرهم) - که به معنی یک ماده چرب نرم یا ماده ضخیمی که به عنوان پماد و یا برای روغن کاری مورد استفاده قرار می گرفته- به دست آمده است.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

unguentarium، یک ظرف کوچک و یا چیزی است که یک مرهم را نگه می دارد. طبق یافته های باستان شناسی، از زمان های قبل از مسیحیت، Unguentaria ساخته شده از شیشه یا سرامیک با اندازه ها و اشکال مختلف در مناطق امپراتوری یونان و روم مورد استفاده قرار می گرفته است.

آنها در مراسم تشییع جنازه استفاده می شدند و از این رو در حفاری های باستان شناسی از گورستان های قدیمی بسیار زیاد یافت می شوند. باستان شناسان بر این باورند که این ظروف برای نگهداری روغن های معطر، پماد، مرهم، گل یاس، سرمه، عسل، کندر، عود و پودر عطر مورد استفاده قرار می گرفتند.

"زمرد " Unguentarium در سال 1641توسط پادشاه Hapsburg ، امپراتور فردیناند سوم (Emperor Ferdinand III ) ، در خزانه سلطنتی (Schatzkammer) وین قرار گرفت، و از یک بلور بزرگ زمرد (Emerald) کلمبیایی- احتمالا با وزن بیش از 3 هزار قیراط – تراشیده شده بود: شاید بزرگترین بلور زمرد کشف شده جهان در آن زمان بود.

زمرد Unguentarium بیشتر شبیه یک بطری است واز لحاظ ظاهری تا حدودی نامنظم به نظر می رسد ، چون سنگ تراش این بلور زمرد بسیار بزرگ احتمالا از طرف پادشاه دستور داشته که از بین رفتن سنگ را به حداقل برساند.

unguentarium درب و پایه هایی نیز داشت که از زمرد ساخته شده بود . در مطالب آینده ویژگی ها و مشخصات این زمرد زیبا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها