افسانه های جواهرشناسی – قسمت دوم

در مطلب گذشته به مرور برخی از افسانه های گوهرشناسی پرداختیم و در متن پیش رو به سایر این موارد و بررسی مقابله ای آنها با واقعیات دنیای جواهرشناسی خواهیم رسید.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

افسانه

6. تمام گوهرها طبیعی هستند.

حقیقت

با وجود این که بسیاری از سنگ های قیمتی طبیعی هستند، سنگ های ترکیبی یا مصنوعی (synthetics) بیشتر و بیشتر در حال رایج شدن هستند. تست های بسیاری طرح شده اند تا سنگ های قیمتی طبیعی را از مصنوعی تفکیک کنند.

افسانه

7. تنها، گوهرهای طبیعی ارزشمند هستند.

حقیقت

بعضی از سنگ های مصنوعی (synthetic gems)، با ارزش تر از سنگ های قیمتی طبیعی هستند! برای مثال، یک سنگ جواهر زمرد هیدروترمال مصنوعی، بیش از یک سنگ کوارتز شفاف - با اندازه و کیفیت مشابه- ارزش دارد.

افسانه

8. تنها گوهرهای طبیعی (natural) و بهبود بخشی نشده (untreated )، با ارزش محسوب می شوند.

حقیقت

بسیاری از سنگ های طبیعی بهبودبخشی شده (treated) بسیار ارزشمند بوده، و برخی از مصنوعی ها نیز ارزان نیستند. به عنوان مثال تورمالین پارابیا (Paraiba tourmaline) را در نظر بگیرید که می تواند حرارت داده شود و باز هم ارزش هزار دلاری خود - به ازای هر قیراط - را داشته باشد.

افسانه

9. تمام گوهرها برای جواهرات مناسب هستند.

حقیقت

بسیاری از گوهرها ، برای استفاده در ساخت جواهرات، بیش از حد نرم می باشند. بعضی از آنها برای استفاده در ساخت انگشتر به دلیل نرمی زیادشان مناسب نیستند، اما برای گوشواره به اندازه کافی خوب می باشند.

افسانه

10. یاقوت کبود، فقط به رنگ آبی است.

حقیقت

یاقوت کبود در رنگهای بسیاری وجود دارد: از صورتی تا بنفش و زرد .

افسانه

11. الماس کمیاب است.

حقیقت

حقیقت این است که الماس های ارزان، نادر هستند. از نقطه نظر زمین شناسی ، الماس به اندازه تورمالین فراوانی دارد که این مسئله آنها را در بخش نسبتا رایج سنگ های قیمتی قرار می دهد. برای سرمایه گذاری، یاقوت (ruby) بهبودبخشی نشده طبیعی و یا زمرد (emerald) با کیفیت را انتخاب کنید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها