الماس های رنگی فانتزی، سرمایه گذاری فیزیکی

در زمان تزلزل اقتصادی، سرمایه گذاران در عوض سهام های سنتی، اوراق قرضه و کالا، به دنبال تنوع و گسترش سرمایه گذاری های بلند مدت خود هستند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

الماس های رنگی فانتزی که در گروه "قابل سرمایه گذاری" قرار می گیرند، به "اشکال قابل حمل ثروت" مشهور شده اند. این سنگ های زیبا، قابل حمل و با دوام بوده و به راحتی می توان امنیتشان را تامین کرد- آنها حتی پس از 100 سال، همان درخششی را دارند که در زمان پولیش اولیه خود داشتند.

از همه مهمتر، ارزش الماس های رنگی فانتزی در طول زمان افزایش یافته که این موضوع به دلیل نادر بودن آنهاست. این الماس ها با تقاضای رو به رشد همراه شده و ارزششان را افزایش می دهد- الماس های رنگی جزو دارایی هایی هستند که بازده زیاد و باثباتی برای مالک خود به همراه دارند.

در حراجی های اخیر کریستی (Christie) و سوتبی (Sotheby )، الماس های رنگی فانتزی با قیمت های قابل رقابت با املاک و مستغلات فروخته شده اند.

در سال 2013، حراجی کریستی یک الماس" Princie " 34.65 قیراطی صورتی با قیمت رکورد شکن 39.3 میلیون دلار و یک الماس صورتی 8.77 قیراطی به قیمت 6.3 میلیون دلار به فروش رسید. در نوامبر 2013، یک الماس 59.60 قیراطی بنام ستاره صورتی (Pink Star) با قیمت 83.2 میلیون دلار فروخته شد – که باعث ثبت یک رکورد جدید قیمت در حراجی های جهان برای هر الماس، سنگ قیمتی یا جواهر، در سوتبی ژنو شد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها