اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا تقاضای آسیا برای رشد قیمت طلا کافی خواهد بود؟

سایت طلا : علی رغم کاهش شدید قیمت طلا در سال گذشته میلادی تقاضا از سوی کشورهای آسیایی به خصوص هند و چین به شدت افزایش یافته ولی این سئوال اساسی مطرح می شود که آیا تقاضای آسیا به تنهایی برای بازگرداندن قیمت طلا به روند صعودی خود کافی خواهد بود؟


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مولتی فول، گرچه تقاضای آسیا نقش مهمی در تحولات قیمت طلا دارد ولی به اعتقاد سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی این عامل به تنهایی تاثیر چندانی بر افزایش قیمت طلا نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش قیمت طلا هم اکنون به مرز 1300 دلاری رسیده است. در مقایسه با اوایل آوریل 2013 میلادی که قیمت طلا به 1600 دلار رسیده بود قیمت این فلز زرد با افت 19 درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد علت اصلی افت شدید قیمت طلا در ماه های گذشته افت چشمگیر تقاضای سرمایه گذاری بوده است.

کاهش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان در یک سال گذشته تاثیر منفی زیادی بر اعتماد سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا داشته است. تقاضای طلای چین سال گذشته 32 درصد و هند نیز 13 درصد نسبت به سال 2012 رشد داشته است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اگر تقاضای سرمایه گذاری برای طلا طی ماه های آینده با افزایش روبرو نشود رشد تقاضای چین و هند به تنهایی برای افزایش قیمت طلا کافی نخواهد بود./م

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد