اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

10راهکار برای اینکه کارمند نمونه باشید

کارمند نمونه بودن لزوما به معنای اینکه در نزد رئیس تان کارمند خوبی باشید نیست بلکه به مفهوم آن است که ضمن انجام تمامی وظایفتان عملکرد خود را بهبود ببخشید و از انجام آنچه وظیفه شماست لذت ببرید.



انجام کار همراه با لذت، دوری از استرس و بدون اینکه به عقربه های ساعت خیره شوید و منتظر پایان ساعت اداری باشید به معنی این است که کارمند نمونه ای هستید و از کارتان لذت می برید.

جدای از یک سری عوامل محیطی و روانشناختی که به عهده مدیریت هر مجموعه است که با رعایت آنها فضای سالم کاری برای کارمندان فراهم آورند خود شما هم می توانید با رعایت برخی موارد ساده عملکرد خود را بهبود ببخشید.

1.شفافیت

شما دقیقا باید بدانید جایگاهتان در مجموعه کاری تان چیست و چه وظایفی برعهده دارید هیچ نقطه نامفهوم و مشکوکی نباید در ذهن شما وجود داشته باشد پس اگر ابهامی دارید همین امروز از مسئول مستقیم تان بخواهید تا باتوضیحی دقیق و شفاف ابهامات شما را برطرف نماید.

2.شناخت روابط

باید دقیقا بدانید که در محیط کار شما وظایف هریک از همکارانتان چیست و هر مسئله و مشکلی را با چه کسی باید در میان بگذارید.

همچنین روابط خود را با افرادی که خارج از شرکت شما کار می کنند اما کارشان به شما گره خورده بشناسید و بدانید چه زمان لازم است از کمک آنها بهره ببرید.

3.برنامه ریزی

باید یک جدول زمانی مشخص برای انجام هر بخش از وظایف خودتان داشته باشید و طبق برنامه عمل کنید. یک برنامه ریزی خوب زمانی کارآمد است که منعطف بوده و قابل تغییر باشد.

اگر ذره ای سیکل کاری تان تغییر کرد و همه برنامه های شما به هم ریخت یعنی برنامه ریزی خوبی نداشته اید. به عنوان مثال رفتن 30 دقیقه برق در ساختمان محیط کار نباید مانند فاجعه ای باشد که کارشما را مختل کند.

4. خود ارزیابی

اصلا لازم نیست که رئیس شما به بررسی عملکرد شما بپردازد شما باید سیستم خود ارزیابی داشته باشید و بدانید که هر ماه عملکرد شما چه تغییری کرده تا به بهبود عملکرد و برطرف کردن نقاط ضعفتان بپردازید.

5. آرامش روانی

انجام صحیح کارها نیاز به روانی سالم و دور از استرس دارد. اگر مشکلات محیط کار و یا خانواده مانعی برسر انجام کارهایتان شده سعی کنید آنها را برطرف کنید. اگر لازم بود چند روز مرخصی بگیرید و مشکلات خانوادگی تان را برطرف کنید یا با همکارانتان در مورد حل مشکلات موجود به تفاهم برسید.

6. ایجاد فضایی شاد

سعی کنید محیط شادی برای کارتان ایجاد کنید. برای خودتان زمانی برای استراحت در نظر بگیرید ، از گیاه و رنگ های شاد در محیط کارتان استفاده کنید. برنامه تغذیه ای سالمی در محیط کارتان داشته باشید. تعامل سازنده ای با سایرین برقرار کنید و به این ترتیب عملکردتان را بهبود ببخشید.

7. بی توقع باشید

نه تنها در محیط کار بلکه در زندگی تان از هیچ کس توقعی نداشته باشید چرا که توقع هرچند هم نابه جا نباشد در شما انتظار ایجاد می کند و به این ترتیب اگر به خواسته تان نرسید افسرده می شوید.

همیشه به سایرین احترام بگذارید اما توقع احترام نداشته باشید. همیشه کارتان را درست انجام دهید اما توقع تشویق وپاداش نداشته باشید. به این ترتیب کار لذت بخش تر خواهد شد.

8. تفکیک مسائل

همیشه بین مسائل مختلف کاری و شخصی تفکیک قائل باشید. هیچ وقت مسائل شخصی تان را در قضاوت کاری تان دخیل نکنید و مسائل محیط کار را هم به منزل نبرید به این ترتیب موفقیت شما تضمین خواهد شد.

9. حرفه ای باشید

در برخورد با همکاران داخل و خارج شرکت عملکرد کاملا حرفه ای داشته باشید و اجازه ندهید رشته امور از دستتان خارج شود با صداقت و دقت در مورد مسائل اظهار نظر کنید و در خصوص آنچه درمورد آن تخصصی نداردی به هیچ وجه اظهار نظر نکنید.

10.اخلاق داشته باشید

رعایت اصول اخلاقی نظیر امانت داری ،صداقت و مهربانی معجزاتی هستند که در هر محیطی به ویژه محیط های کاری شما را یاری می کنند.

اگر از این اصول به درستی استفاده کنید آنها شما را به سمت کارمند نمونه شدن هدایت خواهند کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد