اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هنوز زمان اجرای محرک پولی در اروپا فرا نرسیده است

سایت طلا : یک مقام ارشد بانک مرکزی اروپا تاکید کرد: احتمال اجرای محرک پولی را رد نمی کنم ولی هنوز زمان اجرای آن فرا نرسیده است.



به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در حالی که احتمال اجرای محرک پولی از سوی بانک مرکزی اروپا با هدف چاپ و انتشار پول برای خریداری اوراق قرضه تقویت شده است فدرال رزرو آمریکا در سه نشست اخیر خود 30 میلیارد دلار از محرک پولی را کاهش داده است.

بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اجرای محرک پولی از سوی بانک مرکزی اروپا تبعات و تاثیرات زیادی بر اقتصاد منطقه یورو و بازارهای جهانی به خصوص طلا خواهد داشت.

"اوالد نووتنی" از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی اروپا تصریح کرد، بانک مرکزی اروپا همواره تاکید کرده است که برای اتخاذ سیاست های پولی انبساطی برای کمک به رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو آماده است. اجرای محرک پولی بخشی از این سیاست های پولی به شمار می رود ولی به نظر من هنوز زمان اجرای محرک پولی فرا نرسیده است.

وی افزود: ادامه روند نزولی نرخ تورم در منطقه یورو یکی از مهمترین نگرانی های بانک مرکزی اروپا است. نرخ تورم منطقه یورو هم اکنون به 0.5 درصد رسیده است. بانک مرکزی اروپا قصد دارد این رقم را به 2 درصد افزایش دهد. ادامه روند نزولی نرخ تورم آثار و تبعات منفی شدیدی بر اقتصاد منطقه یورو خواهد داشت./م

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد