تستر الماس

دانشمندان رشته سنگ شناسی از طریق خواص فیزیکی کانی های مختلف به تفاوت بین آنها پی می برند. اکنون سوال اینجاست که چگونه می تواند از این خاصیت استفاده کرد و یک الماس را از یاقوت سرخ، یاقوت کبود و توپاز تشخیص داد؟

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

هر کدام از این کانی ها سختی های مختلف، شکست نوری گوناگون و طیف رنگی متفاوتی دارند. البته این امکان وجود دارد که افراد دوره های گوهر شناسی را نگذرانده باشند. حتی اگر این دوره ها را آموزش دیده باشند، زمانیکه تصمیم دارید سنگی مانند الماس بخرید، همراه خود رفرکتومتر یا اسپکتروسکوپ ندارید.

آنچه که شما احتیاج دارید وسیله ایست که بتوان آن را به راحتی به مکان های مختلفی حمل کرد، همچنین این دستگاه باید قابل اطمینان بوده و قیمت مناسبی نیز داشته تا زمانیکه شما تصمیم دارید الماس بخرید، با حمل این وسیله دچار مشکل نشوید.

این دستگاه مناسب تستر الماس است.
تستر الماس وسیله ایست که قابلیت تشخیص الماس از دیگر سنگ های قیمتی به غیر از مویسانیت را دارد. پس از آنکه با استفاده از تستر الماس تشخیص دادید سنگی که در دست دارید الماس است، می توانید با استفاده از تستر مویسانایت دریابید که آیا این سنگ الماس واقعی است یا خیر مویسانایت می باشد.

شیوه کار تستر الماس بدین صورت است که گرمایی را به سنگ داده و سپس میزان سرعت هدایت گرما را به سنگ می سنجد. هر سنگ قیمتی درجه هدایت گرمایی مخصوص به خود را دارد. این شیوه کار غالب تستر های الماس می باشد.

البته توجه داشته باشید که باید تستر الماس مناسبی را تهیه کنید. زیرا تسترهای الماس علی رغم مزایای خود، یک ایراد بزرگی دارند و آن این است که تسترهای الماس قابلیت تشخیص فلزات را از الماس ندارند.
یعنی زمانی شما برای تست الماس، این سنگ معدنی را با چنگک فلزی در اختیار گرفته اید غالب تسترها برای شناسایی آن سنگ دچار مشکل می شوند.
از دیگر مواردی که در انتخاب تستر الماس مناسب باید در نظر داشته باشید این است که بتوان از این دستگاه در موقعیت های گوناگون استفاده کرد، بنابراین نیاز به یک نمونه از این تسترهایی را دارید که الماس را در درجه حرارت های محیطی گوناگون با دقت مورد آزمایش قرار می دهد.

نکته پایانی نیز این است که اگر تصمیم دارید تعداد زیادی الماس را مورد آزمایش قرار دهید، احتیاج به تستر الماسی دارید که به سرعت و یا با تأخیر بسیار کم شما را از شناسایی سنگ مورد مطالعه آگاه سازد. همچنین بهتر است که این تستر قابلیت تعویض باتری را داشته باشد زیرا انواع برقی آن امکان جابجایی راحت را ندارند.

تستر الماس پرسیدیوم تمامی این امکانات را دارد که شما می توانید این تستر الماس را از شرکت آریان گوهر رخشان با قیمتی مناسب تهیه نمایید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها