اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تشدید تنش های سیاسی بار دیگر سرمایه گذاران را به بازار طلا خواهد کشاند

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با توجه به احتمال تنش های سیاسی در جهان بار دیگر سرمایه گذاران بیشتری به بازار طلا روی خواهند آورد و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی ماینینگ، بررسی تجزیه و تحلیل های اقتصادی در طول دهه های گذشته نشان می دهد که طلا همواره بهشت امنی برای سرمایه گذاری در زمان تشدید تنش های سیاسی و وقوع جنگ های بزرگ بوده است. در زمان تشدید تنش های ژئوپلیتیک سرمایه گذاران زیادی برای خرید طلا به بازار هجوم می آورند.

بر اساس این گزارش تشدید تنش های سیاسی بین روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین در کانون توجهات بین المللی قرار گرفته است. این بحران موجب شده تا سطح روابط روسیه و غرب به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد برسد.

بر اساس امارهای یورو استات اروپا در سال 2012 بیش از 212 میلیارد دلار کالا از روسیه وارد کرده ولی آمریکا در این مدت کمتر از 29 میلیارد دلار کالا از روسیه وارد نموده است.

اختلاف در حجم مبادلات تجاری آمریکا و اروپا با روسیه شاید بتواند مقام های آمریکایی و اروپایی را در خصوص نوع اعمال تحریم های اقتصادی و سیاسی ضد مسکو دچار اختلاف کند.

قیمت طلا که سال گذشته با افت شدید 28 درصدی روبرو شده از ابتدای امسال با افزایش نسبی مواجه بوده که یکی از مهمترین عوامل آن تشدید تنش در روابط روسیه و اوکراین است. /م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد