اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چشم‌انداز بازار طلا در هفته جاری

اطلاعات اقتصادی آمریکا و چین به همراه شرایط سیاسی و اقتصادی کشور اوکراین از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار طلا در هفته جاری خواهد بود.


به عقیده تحلیل‌گران، اطلاعات اقتصادی آمریکا و چین مهم‌ترین عوامل تغییر قیمت طلا در هفته آینده خواهند بود. البته معامله‌گران مراقب وضعیت اوکراین نیز هستند.

براساس آخرین آمار، طلا برای تحویل در ماه ژوئن با کاهش 1.9 درصد در طی هفته گذشته به سطح 1293.90 دلار رسید. نقره نیز برای تحویل در ماه می، با کاهش 1.76 درصد در طی هفته به سطح 19.596 دلار در هر اونس رسید.
در آمارگیری هفتگی کیتکو، از میان 21 نفر، 7 نفر رای به افزایش و 12 نفر رای به کاهش قیمت‌ها در هفته جاری داده‌اند در حالی که 2 نفر انتظار ثبات یا کاهش قیمت‌ها در هفته پیش رو را دارند.

در هفته گذشته، به دلیل نگرانی‌ها در مورد تقاضای چین در اثر انتشار آمارهای اقتصادی شعیف و احتمالاً کمبود تقاضای قوی در ماه‌‌های آینده، قیمت‌های طلا به شدت افت کرد و تقریبا کل روند افزایشی ماه آوریل را جبران کرد. به عقیده کارشناسان، از آنجاییکه بازار به سطحی پایین‌تر از میانگین 200 روزه رسیده است، افت قیمت‌ها باعث بروز علایم کاهشی کوتاه مدت در نمودارهای فنی شده است.

به عقیده دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد بازارهای آتی، با انتشار آمارهای اقتصادی بدتر در کشور، فشارهای کاهشی بر روی طلا بیشتر خواهد شد و تنها دلیل اینکه قیمت‌ها بالاتر از سطوح فعلی قرار می‌گیرند، نگرانی‌ها در مورد اوکراین خواهد بود.

برخی کارشناسان بازار طلا اعتقاد دارند که اگرچه تنش‌های ژئوپلیتکی احتمالا آثار اندکی بر روی طلا خواهند داشت اما افزایش تنش‌ها بین اوکراین و روسیه باعث افزایش قیمت‌های طلا خواهد شد.

آمار اقتصادی کشور آمریکا و چین در هفته آینده بیشترین تاثیر را بر نوسانات قیمت طلا خواهند گذاشت. تحلیل‌گران بازار طلا اعتقاد دارند که با توجه به اینکه آمار اقتصادی آمریکا در روزهای اخیر عمدتا در سطح انتظارات یا اندکی کم‌تر از انتظارات بوده است، در حالی که آمار اقتصادی چین اغلب نا امید کننده بوده است، اونس جهانی طلا در هفته جاری حداقل قیمت‌های سال 2014 یعنی 1277.40 دلار را تجربه کند.

رابین باهر، مدیر پژوهشی سوسیته ژنرال، انتظار دارد که با توجه به روند رو به بهبود آمارهای اقتصادی آمریکا، قیمت‌های طلا در هفته آینده کاهش یابد.
در هفته آینده، گزارش فروش کالاهای با دوام و فروش خانه‌های جدید آمریکا منتشر خواهد شد. براساس گزارش محققان موسسه نومورا، انتظار می‌رود که میزان فروش خانه‌های جدید در آمریکا افزایش یابد در حالی که میزان فروش واحدهای مسکونی دست دوم کمتر است.

به گزارش موسسه نومورا، مهم‌ترین آمار اقتصادی کشور چین در هفته آینده شاخص خرید مدیران چین توسط بانک HSBC منتشر خواهد شد که براساس پیش‌بینی این موسسه نسبت به ماه مارس کاهش خواهد داشت.

به عقیده رابین باهر، نه تنها روند نزولی اقتصاد چین می‌تواند باعث ضربه زدن به بازار طلا شود، بلکه اخبار طلایی ویژه در مورد این کشور نیز باعث توقف برخی معامله‌گران شده است. در اخبارها آمده است که حجم بالای تقاضای فیزیکی طلا در سال گذشته به منظور تضمین اقتصادی و حفظ ارزش دارایی بوده است و در حقیقت طلاهای فیزیکی تبدیل به جواهرات و یا شمش‌های طلا نشده‌اند بلکه در انبارها ذخیره شده‌اند که بسیار شبیه به معاملات مالی مس است. کشور چین در سال گذشته در حدود 1000 تن طلا وارد کرده است که در کمال تعجب تمام آن برای معاملات مالی بوده است.

تحلیل‌گران می‌گویند که اگر قیمت‌ها در هفته جاری سقوط کند، باید بررسی کرد که آیا تقاضای فیزیکی افزایش خواهد یافت یا نه؟ تقاضای فیزیکی طلا، به ویژه در آسیا، در هفته‌های متوالی کاهش یافته است و حجم معاملات در بورس شانگهای نیز افت کرده است و از سوی دیگر قیمت طلای نقدی نیز در بازار بورس لندن نیز بسیار کاهش یافته است. به عقیده کارشناسان، بازگشت به سطح قیمتی 1280 دلار یا حتی گذر از حداقل قیمت‌های سال 2014، می‌تواند باعث تحریک و افزایش تقاضای فیزیکی شود.

افشین نبوی، مدیر بخش تجاری مسکن یک موسسه در سوییس، معتقد است که به دلیل عید رسمی مسیحیان در هفته آینده، تعداد زیادی از معامله‌گران تا روز سه‌شنبه در بازار نخواهند بود بنابراین تا زمان بازگشت آن‌ها، تقاضای طلا محدود خواهد بود. به عقیده وی، قیمت‌های طلا در هفته پیش رو از سطوح حداقلی گذر خواهد کرد و بازار شاهد فعالیت‌های جدید افزایشی خواهد بود.
کوین گری، طرفدار افزایش قیمت طلا در هفته جاری، معتقد است که تقاضای فیزیکی طلا در هفته جاری افزایش خواهد یافت. به نظر وی در سطوح قیمتی نزولی فعلی، تقاضای خرید فیزیکی طلا افزایش خواهد یافت و پوزیشن‌های خرید جدید وارد بازار خواهند شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد