اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

موجی از نا امیدی‌ها در بازار سهام

با وجود وعده مسئولان مبنی بر حمایت از بازار سرمایه موجی از ناامیدی‌ها در بازار سهام به راه افتاده و به همین ترتیب شاخص با افت شدیدی به کانال 73 هزار واحد بازگشت.


وزیر اقتصاد در جلسات گذشته خود از توجه دولت به بازار سرمایه خبر داد و گفت: از بازار سرمایه با اتخاذ تدابیر ویژه‌ای حمایت خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش بازار امروز بی توجه به وعده مقامات دولتی با افت 500 واحدی دیگر به کانال 73 هزار واحد بازگشت تا در آخرین روزهای بهاری همچنان بازدهی‌های منفی نصیب سرمایه‌گذاران خود کند.

علاوه بر این بسیاری از سرمایه‌گذاران که در روزهای پایانی سال 92 وارد بازار شده بودند به رسم همیشگی که فروردین و اردیبهشت هر سال بازدهی مثبت و روند صعودی در قیمت‌ها وجود داشت، وارد بازار شده و بر خلاف انتظار خود، دچار زیان شدند.

بر اساس این گزارش، نمادهای بزرگی همچون پالایش نفت بندرعباس، گروه مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی گل گهر، بانک صادرات، بانک ملت، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین و صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

طی یک ماه اخیر وضعیت کلی بازار سهام قرمز بود و امروز هم بر شدت آن با افت 500 واحدی افزوده شد؛ در معاملات امروز سیمان خاش، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، جام‌دارو، رادیاتور، فنرسازی زر، تکنوتار، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه‌گذاری پرویز، سایپا دیزل، ملی سرب و روی، پلاسکوکار بیشترین کاهش قیمت را داشتند و به دنبال آن صدها نماد دیگر کاهش قیمت به خود دیدند.

در فرابورس هم شاخص با افت 13 واحدی به 728 واحد رسید که پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی جم، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت لاوان، نفت ایرانول، تأمین مواد اولیه فولاد صبانور، بانک سرمایه‌، آهن و فولاد ارفع و نفت پاسارگاد ضمن افت قیمت بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

در این بازار افرانت، آس‌ت، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، پخش البرز، همکاران سیستم، بیمه میهن و شهرسازی و خانه‌سازی باغ‌میشه بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد