اونس طلا2196.42
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کاخ‌سفید: رویکرد آمریکا نسبت به ایران تغییر نکرده است

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد حتی در شرایطی که همراه با شرکای خود در حال تلاش برای دستیابی به توافقی هسته‌ای با ایران هستیم، رویکرد آمریکا در مورد رفتار "غیرقابل قبول ایران" تغییر نکرده است.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه امریکا؛ جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته خود در پاسخ به ادعای خبرنگاری در مورد افزایش اعدام‌ها در ایران از زمان روی کار آمدن حسن روحانی و اینکه آیا با این وضعیت می‌توان وی را میانه‌رو نامید، در اظهاراتی مداخله‌جویانه عنوان داشت: کار ما نام گذاشتن روی رهبران دیگر کشورها نیست،‌ بلکه آنچه برای ما اهمیت دارد بررسی افعال،‌کنش‌ها و سیاست‌های آن‌ها است. همانطور که شما می‌دانید از زمان انتخاب وی (حسن روحانی) ما با همراهی متحدان خود با اگاهی و هوشیاری تلاش کردیم تا به ایران فشار آوریم که از "برنامه‌ تسلیحات هسته‌ای" خود چشم‌پوشی کند و ما به تلاش خود (در این زمینه) ادامه می‌دهیم. (اما) آنچه برای ما لایتغیر است، رفتار غیرقابل قبول و مورد ایراد ایران در تمامی زمینه‌ها شامل نقض حقوق بشر در این کشور، حمایت از سازمان‌های تروریستی و پشتیبانی از رژیم بشار اسد است؛ این دیدگاه کلی ما است. اما آنچه واقعیت دارد این است که از زمان انتخاب وی،‌ گشایشی ایجاد شده است تا ببینیم که آیا براساس یک مسیر قابل راست‌آزمایی می توان با ایران به یک توافق رسید که طبق آن ایران "برنامه تسلیحات هسته‌ای" خود را رها کند، امری که در راستای منافع آمریکا،‌ منطقه و جهان است.

کارنی در پاسخ به سؤالی در مورد "امکان پذیری وارد آوردن فشار همزمان بر روحانی به منظور بهبود وضعیت حقوق بشر (در دوران زمامداری وی)،"اظهار داشت: رویکرد ما در تمامی موضوعات مورد اختلاف با ایران تغییر نکرده است، حتی در شرایطی که ما همراه با شرکای خود در گروه 1+5 به دنبال رسیدن به یک توافق در مورد "برنامه تسلیحات هسته‌ای" (ایران) هستیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد