اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در سراشیبی 1000 دلاری یا حرکت به سوی 5000 دلار؟

سایت طلا : در حالی که قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون روندی صعودی را آغاز کرده هنوز اختلاف نظرهای زیادی در خصوص روند تحولات قیمت این فلز گرانبها در بلندمدت وجود دارد.



به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، در حالی که برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در بلندمدت به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید از سوی دیگر دسته ای دیگر از تحلیلگران اعلام می کنند قیمت طلا به زودی به بیش از 5000 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش پیتر شیف و پل کریک از جمله کارشناسان ارشد اقتصادی هستند که نظرات به شدت متضاد با یکدیگر در خصوص قیمت طلا دارند. کریک معتقد است که قیمت طلا با افت 300 دلاری نسبت به قیمتهای کنونی به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید ولی از سوی دیگر پیتر شیف معتقد به افزایش قیمت طلا به بیش از 5000 دلار بوده است.

شیف بر این باور است که اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان موجب رشد نرخ تورم و در نتیحه افزایش شدید قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد شد.

وی تاکید کرد، بانک های مرکزی جهان همچنان به خلق پول ادامه می دهند. این مساله موجب افزایش فشارهای تورمی خواهد شد. نرخ بهره نیز بسیار پایین است و این عوامل موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد.

ولی مشکل اصلی این تئوری این است که فدرال رزرو آمریکا در حال کاهش محرک پولی است و زمزمه هایی از افزایش نرخ بهره آمریکا نیز به گوش می رسد.

البته شیف معتقد است محرک پولی فدرال رزرو هیچ گاه متوقف نخواهد شد چرا که این مساله منجر به رکود اقتصادی شدیدی خواهد شد. از سوی دیگر کریک گفت، اجرای محرک پولی لزوما موجب افزایش قیمت طلا نخواهد شد چرا که اجرای محرک پولی فدرال رزرو تاکنون موجب افزایش تورم نشده است.

شیف معتقد است که این مساله نوعی جنگ روانی از سوی دولت آمریکا و سایر کشورهای غربی است که می خواهند سرمایه گذاران را متقاعد کنند که هیچ تورمی وجود ندارد. /م

انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد