اونس طلا2394.45
مظنه15,921,000
18 گرم3,675,300
ارزش سکه35,870,013
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

آیا تصمیم اروپا برای تزریق نقدینگی بیشتر به نفع قیمت طلا خواهد بود؟

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تحولات منطقه یورو به خصوص سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا تاثیر زیادی بر تحولات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، سئوال اصلی سرمایه گذاران این است که در صورت اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود و آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا است؟

بر اساس این گزارش زمانی که بانک های مرکزی بزرگ جهان اقدام به تزریق نقدینگی و انتشار پول بیشتر می کنند معمولا این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

کاهش ارزش دلار ، یورو یا ین موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا در بازارهای توسعه یافته و صنعتی خواهد شد و این مساله به نفع قیمت طلا است.

پس از سال 2009 میلادی زمانی که فدرال رزرو آمریکا اقدام به انتشار نقدینگی زیادی کرد این مساله کاملا روشن و آشکار شد و قیمت طلا با شدت افزایش یافت.

در منطقه یورو نیز اقتصادهای بزرگ مثل ایتالیا با رکود و مشکلات زیادی روبرو هستند. نرخ بیکاری ایتالیا به بیش از 13 درصد رسیده و اسپانیا و فرانسه نیز با مشکلات مالی و اقتصادی زیادی مواجه شده اند.

بانک مرکزی اروپا مجبور است برای کمک به اقتصادهای این کشورها سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اجرا و نقدینگی بیشتری را تزریق کند.
بی شک این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

جای تعجب نخواهد بود که بانک مرکزی اروپا نیز طی ماه های آینده سیاست فدرال رزرو آمریکا در تزریق نقدینگی را دنبال کند./م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد