اونس طلا2209.02
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

امکان برداشت وجوه واریز شده وجود ندارد!

رییس کمیته مطالبات ملی مجلس گفت: تاکنون وجوهی از دارایی های آزاد شده به حساب بانک مرکزی واریز نشده است هر چند که این موضوع توسط بانک مرکزی تکذیب می شود.


درحالیکه عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای خبر از پرداخت اقساط پول های بلوکه شده ایران در غرب طبق برنامه داد و اظهار کرد که همه پول ها هم اکنون در حساب بانک مرکزی است، رییس کمیته مطالبات ملی مجلس گفت: تا این لحظه ریال یا دلاری از اموال بلوکه شده ما وارد کشور نشده است.

عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با 1+5 در همین ارتباط دیروز گفت: مبالغ مربوط به اقساط 4.2 میلیارد دلاری به حساب بانک مرکزی واریز شده است.
وی افزود: تا کنون همه اقساط طبق توافق ژنو پرداخت شده و در حساب بانک مرکزی قرار دارد.

قسط اول: قسط اول دارایی‌های ایران که مبلغ 550 میلیون دلار و نزد بانک مرکزی ژاپن بود، سوم فوریه (14 بهمن) از طریق نشنال بانک سوییس به فرانک سوییس تبدیل و به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز شد.

قسط دوم: قسط دوم از مبلغ 4،2 میلیارد دلار مورد توافق به مبلغ 450میلیون دلار نیز به ین ژاپن در تاریخ 3 مارس 2014 برابر با دوازدهم اسفند ماه 1392 آزاد و در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

قسط سوم: قسط سوم معادل 550 میلیارد دلار، 7 مارس مصادف با 16 اسفندماه و قسط چهارم معادل 550 میلیون دلار نیز 10 آوریل برابر با 21 فروردین به حساب بانک مرکزی واریز شد.
با آزادشدن قسط پنجم در هفته جاری، مجموع دارایی های آزادشده به دو میلیارد و 650 میلیون دلار می رسد.

رییس کمیسیون مطالبات مجلس: وجهی واریز نشده!
این در حالی است که رییس کمیته مطالبات ملی مجلس با اشاره به آزاد شدن بخش چهارم دارایی های بلوکه شده ایران گفت: علی رغم اینکه مسوولان دولتی عدم ورود پولهای آزاد شده به کشور را تکذیب می کردند بنده در نطق خود در تاریخ 24 اسفند در مجلس این موضوع را مطرح کردم.

وی ادامه داد: تاکنون وجوهی از دارایی های آزاد شده به حساب بانک مرکزی واریز نشده است هر چند که این موضوع توسط بانک مرکزی تکذیب می شود اما تحقیقات بنده در یک ماه گذشته نشان می دهد که از مبلغ 4 میلیارد و 200 میلیون دلاری که باید در طول 6 ماه و در راستای توافقات ژنو از پول های بلوکه شده ایران در بانک های خارجی به کشور باز می گشت تا کنون یک میلیارد و 600 میلیون دلار از این مبلغ توسط ژاپن و کره جنوبی به حساب های ایران در عمان و سوئیس واریز شده است. اما امکان برداشت آنها وجود ندارد.

نماینده مراغه افزود: پولهای آزاد شده به دو دلیل هنوز وارد حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشده است اول آنکه بانک مرکزی حسابهایی را معرفی کرده که برداشت از آنها به سهولت صورت نمی گیرد، و دلیل دوم اینکه، تداوم تحریمهای بانکی سبب شده تا بانکهای بین المللی از ترس فشارهای امریکا و جریمه های سنگین دولت آمریکا این وجوه را انتقال ندهند؛ جریمه های سنگین دولت آمریکا به بانک هایی که با ایران ارتباط دارند موجب شده این بانک ها از تهدیدات آمریکا بترسند و در انتقال این وجوه تعلل کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد