اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دلایل رشد نرخ سکه و ارز در بازار

نماینده مردم ارامنه جنوب در مجلس با تشریح دلایل افزایش نرخ ارز و سکه در روزهای اخیر ،گفت: قیمت دلار و ارز در روزهای گذشته به دلیل رشد فعالیت های اقتصادی و معاملات تجاری بعد از پایان تعطیلات نوروزی است و پیش بینی می شود در روزهای آینده شیب رشد نرخ ارز متعادل شود.



روبرت بگلریان گفت: باید پذیرفت از ابتدای هفته جاری فعالیت های اقتصادی و تجاری کشور بعد از سپری شدن تعطیلات نوروز و پایان مسافرت های نوروزی بطور رسمی آغاز شده است.

نماینده مردم ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی افزود: تقاضای ارز در بازارها در روزهای اخیر رشد قابل توجهی داشته چرا که فعالان اقتصادی و بازرگانان کشور برای شروع فعالیت های اقتصادی و مبادلات بازرگانی و تجاری به ارز نیاز دارند.

بگلریان ادامه داد: افزایش تقاضای ارز به دلیل نیاز به ارز برای واردات و انجام معاملات باعث شده است که نرخ دلار و ارز با روند رو به رشدی مواجه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: عوامل اقتصادی، سیاسی و منطقه ای نیز در رشد نرخ ارز در روزهای گذشته بی تاثیر نبوده است.

بگلریان گفت: اگر اتفاقات اقتصادی و سیاسی مهمی در سطح کشور و جهان در ماههای آینده رخ ندهد پیش بینی می شود مکانیزم بازار عرضه و تقاضا بتواند نرخ ارز را تعدیل کند.

وی درباره افزایش قیمت طلا و سکه گفت: بخشی از افزایش نرخ طلا و سکه در بازار کشور متاثر از قیمت جهانی طلا بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآورشد: عامل رشد نرخ ارز و دلار نیز در افزایش قیمت طلا و سکه در بازار کشور نیز موثر بوده است اما برای نتیجه گیری درباره وضعیت بازارهای مختلف باید منتظر بود تا بازارها منطقی شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد