اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دلایل سقوط پی در پی شاخص بورس

یک کارشناس بازار سرمایه، اصلی‌ترین علت ریزش شاخص بورس طی روزهای اخیر را، عدم شفافیت آینده شرکت‌ها در مورد درآمدها و هزینه های آنها اعلام کرد و گفت: شرایط امسال بازار سرمایه به نحوی است که سود معقول و بالاتر از بازارهای رقیب را خواهد داشت ولی شرط آن نگهداری سهام است.


حامد ستاک در مورد دلایل افت شاخص بورس گفت: اصلی ترین علت ریزش شاخص طی روزهای اخیر در بورس، عدم شفافیت آینده شرکت ها در مورد درآمدها و هزینه های آنها است و همین عامل سردرگمی منجر به کاهش اعتماد سرمایه گذاران شده است و بی اعتمادی که بوجود آمده موجب نزولی شدن پیاپی شاخص بازار و افت آن شده است.

این کارشناس بازار سرمایه کشورمان افزود: البته افراد حرفه ای معمولا در اینگونه شرایط که بیشتر افراد در حال خارج شدن از بازار سرمایه هستند و قیمت ها به شدت در بازار نزول کرده است، اقدام به خریدهای گسترده می کنند.

وی با بیان اینکه تحقیقات متعددی بیانگر پرسود بودن استراتژی معکوس روند بازار است و غالبا این نقش را بازارگردانان و افرادی با سرمایه های بیشتر بر عهده می گیرند، تصریح کرد: همواره در بورس 2 استراتژی وجود دارد یکی هم جهت بازار و دیگری عکس جهت بازار؛ تحقیقات نشان داده است که استراتژی عکس جهت بازار و خرید و نگهداری همواره پرسود تر بوده است.

ستاک بر تغییر ذائقه سهامداران تاکید کرد و دلیل اصلی فروش های فعلی بازار را عدم این تغییر ذائقه ذکر و بیان کرد: در سال گذشته سهامداران سودهای بزرگی را در بازار تجربه کردند و احساس می کنند که بازار سرمایه همیشه باید اینگونه باشد.

کارشناس بازار سرمایه با ذکر این مطلب که باید توجه داشت که بازار همواره شرایط خاص خود را دارد و در هر زمانی رفتار مربوط به آن زمان را خواهد داشت، عنوان کرد: این موضوع باعث می شود که امسال سود منطقی در بازار سرمایه داشته باشیم و هنوز برخی از سهامداران خود را با شرایط تطبیق ندادند و انتظار دارند که پس از هر خریدی سهام آنها رشد قیمت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط امسال بازار سرمایه به نحوی است که سود معقول و بالاتر از بازارهای رقیب را خواهد داشت ولی شرط آن نگهداری سهام است.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات دیروز با افت 947 همراه شد و در نهایت به رقم 73 هزار و 973 واحد نزول کرد.

روز یکشنبه نیز شاخص بورس با 1581 واحد کاهش به کانال 84 هزار واحدی سقوط کرد و در اولین روز هفته جاری هم 922 واحد افت را تجربه کرد و به نیمه کانال 76 هزار واحد رسیده بود.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد