اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش ۲۵ درصدی تقاضای طلای چین تا سال 2017

سایت طلا : شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد، تقاضای طلای چین تا 4 سال آینده حدود 25 درصد افزایش خواهد یافت.



به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، شورای جهانی طلا اعلام کرد، ثروتمندتر شدن مردم چین طی سال های اینده تاثیر زیادی بر رشد تقاضای طلای این کشور خواهد داشت. چین سال گذشته با پیشی گرفتن بر هند به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش شورای جهانی طلا پیش بینی کرد، تقاضای طلای چین تا سال 2017 میلادی به بیش از 1350 تن خواهد رسید. چین سال گذشته 28 درصد مصرف جهانی طلا را در اختیار داشته ولی به نظر می رسد رشد تقاضای طلای این کشور نسبت به سال گذشته چندان چشمگیر نباشد.

افزایش فزاینده تقاضای طلای چین در سال گذشته در شرایطی بود که قیمت این فلز زرد با افت 28 درصدی روبرو شد و بدترین عملکرد خود از سال 1981 میلادی را ثبت کرد. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که رشد اقتصادی چین امسال به 7.4 درصد خواهد رسید. چین برای حفظ روند باثبات رشد اقتصادی خود با چالش های زیادی روبرو است.

تا 6 سال آینده طبقه متوسط مردم چین از نظر درآمدی 60 درصد افزایش خواهد یافت و به بیش از 500 میلیون نفر خواهد رسید. پس انداز مردم چین در بانک های این کشور به بیش از 7500 میلیارد دلار رسیده ولی تنها 300 میلیون دلار آن در بازار طلا سرمایه گذاری شده است.

تقاضای طلای چین سال گذشته با 32 درصد افزایش به 1065 تن رسید./م

انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد