اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چه عواملی مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شده است؟

سایت طلا : کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ادامه بحران سیاسی در روابط روسیه و اوکراین و افزایش ذخایر صندوق سرمایه گذاری اس پی دی آر مانع از کاهش شدید قیمت طلا شده است.



به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، ادامه تنش در روابط روسیه و اوکراین و خطر درگیری نظامی دو کشور در مناطق شرقی اوکراین موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی شده و این مساله مانع بزرگی برای کاهش بیشتر قیمت طلا بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی پالادیوم نیز تحت تاثیر نگرانی های مربوط به وضعیت تولید و عرضه روسیه به بالاترین حد خود از اوت 2011 میلادی رسیده است. نگرانی از اعتصاب معدنچیان آفریقای جنوبی نیز تاثیر زیادی بر افزایش پالادیوم و پلاتین داشته است.

جدایی طلبان مورد حمایت روسیه روز گذشته اولتیماتوم دولت اوکراین برای خارج شدن از ساختمان های دولتی در شرق این کشور را نادیده گرفتند و رئیس جمهور اوکراین نیز دستور آغاز عملیات ضد تروریستی را صادر کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز روز گذشته در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به شدت از سیاست های مسکو در قبال بحران اوکراین انتقاد کرده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با 1.8 تن افزایش به بیش از 806 تن رسیده است./م


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد