اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا و ایران به توافق نهایی نزدیک شدند

الوسط در مقاله‌ای نوشت آمریکا و ایران به توافق نهایی نزدیک شدند.



پایگاه اینترنتی روزنامه الوسط بحرین در مقاله‌ای به قلم "محمد عبدالله محمد" نوشت: زمانی که از وزیر مسول امور خارجه عمان یوسف بن علوی بن عبدالله پرسیدم آیا شواهدی وجود دارد آنگونه که ایرانیها و آمریکائیها می گویند در ماه می آینده شاهد امضای توافق نهایی بین ایرانیها و غرب باشیم تا پرونده هسته ای ایران بسته شود؟ وی گفت ما احساس می کنیم این امر آنگونه که آنها پیش بینی می کنند اتفاق بیفتد و آنها به این مرحله بسیار نزدیک شدند و منافع مشترک بین طرفین چینن توافقی را ایجاب می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین ما تحول بزرگی را در روابط بین الملل پیش رو داریم. شاید این تحول به منافع ناشی از آن و مناطق تاثیر گذاری ایران در جهان یعنی در عراق ، افغانستان ، خلیج فارس ، لبنان ، یمن ، آسیای میانه ، شمال و مرکز آفریقا مربوط می شود. علاوه براین مساله انرژی نیز مطرح است.

به نوشته الوسط، خبرهای رسیده نشان می دهد طرفهای مذاکره کننده نوشتن پیش‌نویس توافق نهایی را آغاز کردند که این توافق به پرونده هسته ای ایران پایان می دهد. توافق نوامبر گذشته روز بیستم ژانویه 2014 را تعیین کرد که مرحله نخست اجرا شود. سپس گفته شد مدت داده شده شش ماه است. به عبارت دیگر روز بیستم ژوئیه آینده زمان رسمی است اما به نظر می رسد آمریکائیها قبل از این تاریخ خواهان تحقق آن هستند.

در پایان این مقاله آمده است مساله توافق نهایی بطور آشکار و شفاف در جریان است. طرفین چنین می گویند و آنانی که میانجیگری می کنند نیز به این امر اعتقاد دارند. نه تنها این ، بلکه سفر اوباما به عربستان سعودی بخشی از این امر بود که مژده نزدیک بودن توافق آمریکا با ایران را داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد