خواص شرف الشمس

19فروردین به روز شرف الشمس مشهور است. در این روز علائمی در ساعات محدودی وبا آداب مخصوص آن روی عقیقِ زرد حک میشود . این علائم طلسمی است که روایتی دال بر اسم اعظم بودن آن دارد.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

19فروردین به روز شرف الشمس مشهور است. در این روز علائمی در ساعات محدودی وبا آداب مخصوص آن روی عقیقِ زرد حک میشود . این علائم طلسمی است که روایتی دال بر اسم اعظم بودن آن دارد. این نقوش فقط درنوزدهم فروردین هرسال که به روز شرف الشمس معروف است، در ساعات معینی باید حک شود. اگر خارج از این ساعات باشد خاصیت های لازم را نداشته و بی اثر خواهد بود. مشابه این نگین در بازار یافت میشود ولی دربه موقع نوشته شدن آن تردید های فراوان وجود دارد. این نگین باید همراه فرد باشد و دارای خواص ذیل است:
گشایش امور ومشکلات، باز شدن ابواب رزق وروزی ،عزت ومقام رفیع یافتن ، حفاظت از شر بلایا ودشمنان ، حفاظت اموال ، حفاظت در مقابل بدگویان زبان بند ، بخت گشای بسیار موثر، جلب محبت واحترام ومجذوب نمودن افراد.

آدرس: مصباح کفعمی، ص311: انّ هذه الاحرف صفة الاسم الاعظم
(حاشیه کتاب: فی بعض کتب اصحابنا أنّه مرویّة عن علیّ علیه السلام)
این نقش ، اسم اعظم الهی می باشد و 13 حرف دارد : 4 حرف از تورات ، 4 حرف از انجیل و 5 حرف از قرآن کریم.
اجزای علامت های حک شده:
ستاره-سه خط عمود و مدّ روی آن- م-نردبان سه پله-چهار خط عمود - های دو چشم - واو وارونه ممتد روی تمام حروف حک شده
آمادگی لازم برای حک کردن:
- وضو داشته باشید.
- روبه قبله باشید.
- این اشکال باید روی عقیق زرد حک شود.
- در ساعت شمس این عمل انجام شود
نکاتی که در هنگام نوشتن بایدرعایت شود:
1- هیچ خطی دوبار کشیده نشود.
2- سوراخ های ستاره ومیم و ها و واو بسته نشود.
3- خطوط ابتدا و انتهای ستاره یگدیگر را قطع نکنند.
4- اندازه الف ها یکسان باشد.
5-واو آخر روی تمام نقش کشیده شود.
6- از سمت راست شروع به نوشتن کنید.
7- هر حرف با یک بار حرکت قلم نوشته شود و با قلم بر روی نوشته برنگردید.
توجه 1)
نقش بالا را می توان با همان شرائط گفته شده ، توسط محلول آب و گلاب و زعفران و توسط مثلا یک قلم نی یا چوب کبریت روی یک تکه کاغذ زرد رنگ یا پارچه زرد رنگ نقش کرد. این نقش باید همراه فرد باشد.
توجه2)
اهل این گونه فنون می‌گویند که اگر یک بار شرف الشمس به طریق مخصوص نوشته شود، دیگر احتیاجی به تکرار در سال بعد ندارد و اثرش باقی است .

2- دعای روز شرف الشمس
دعای ذیل در روز شرف الشمس در زمان مربوطه با شرائطی که در بالا گفته شد، باید بخوانید و توسط قلم زرد یا با استفاده ازمحلول آب و گلاب و زعفران روی کاغذ یا پارچه زرد بنویسید. در انتهای دعا حاجت های درخواستی نوشته می شود. سپس این متن را بسته ، و در بین قرآن می گذارید. آن را باز نکرده و به کسی نشان نمی دهید. انشاء الله حاجات برآورده می شود.آن کاغذ را در آخرین چهارشنبه سال به آب جاری می سپارید. بهتر است به محلول آب و زعفران ،‌ چندین بار سوره والعصر و سوره قدر خوانده شود و بقیه محلول آب و زعفران در یک باغچه تمیز یا در آب رونده پاک ریخته شود.
بسم الله الرّحمن الرّحیم
اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِالْهاءِ مِنِ اسْمِکَ الْاَعْظَمِ وَ بِالثَّلآثِ الْعِصِیِّ وَ بِالْالَِفِ الْمُقَوَّمِ وَ بِالْمیمِ الطَّمیسِ الاَبْتَرِ وَ بِالسُّلَّمِ وَ بِالْاَربَعَةِ الَّتی ه‍ِیَ کَالْاَ لِفِ بِلا مُعْصَم و بِالهاءِ المَشْقُوقَة وَ بِالْواوِ المُعظَّمِ صُورَةِ اسْمِکَ الشَّریفِ الاَعْظَمِ اَنْ تُصَلِّیَ عَلَی سَیِّدِنا مُحمَّدٍ وَ آلِهِ بِعَدَدِ حُرُوفِ ماجَرَی بِالْقَلَمِ وَ اَنْ تَقْضِیَ حاجَتِی.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها