معرفی الماس Allnatt Diamond

Allnatt Diamond الماسی با وزن 101.29 قیراط (20.258 گرم) است که به صورت cushion cut تراش خورده است. این الماس بزرگ توسط موسسه گوهرشناسی آمریکا (GIA) در رده Fancy Vivid Yellow دسته بندی می شود که از نوع کمیابی استو از هر هزار الماس یک عدد به طور طبیعی چنین رنگی دارد.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


اسم این گوهر از نام اولین مالک آن یعنی Major Alfred Ernest Allnatt که یک سرباز، ورزشکار، حامی هنر و نیکوکار بود گرفته شده است.هیچ کس دقیقاً نمی داند منشا اصلی این سنگ قیمتی کجاست.

افراد در قرن بیستم بر این باور بودند که از آفریقای جنوبی بدست آمده اما در سال های اخیر با توجه به رنگ الماس های زرد آفریقای جنوبی این گفته تکذیب شده است.

برخی از متخصصان بر این باورند که از معدن De Beers Premier Diamond استخراج شده است، وی پس از خرید این سنگ از جواهرسازی Cartier درخواست کرد سنجاق سینه ای به عنوان پایه برای آن بسازند.

ایده نهایی، گلی از پلاتین با دو برگ و پنج گلبرگ بود که همگی با الماس سفید تزئین شده بودند.

در سال 1996 این قطعه جواهر در حراج Christie ژنو با قیمتی بیش از 3 میلیون دلار به شرکت SIBA از هنگ کنگ فروخته شد. در آن زمان وزن این الماس 102.07 قیراط بود ولی شرکت SIBA آن را دوباره تراش داد.

با وجود اینکه این تراش 0.78 قیراط از وزن این الماس را کم کرد ولی باعث افزایش چشمگیر رنگ آن شد و پس از آن بود که رنگ این الماس از نوع fancy vivid yellow تشخیص داده شد. این درجه بالاترین رنگ در الماس های رنگی محسوب می شود.

Allnatt تا به امروز 2 بار در موزه تاریخ طبیعی موسسه Smithsonian واقع در واشنگتن به نمایش گذاشته شده است. بار اول در سال 2003 به عنوان بخشی از نمایشگاه جلال و شکوه الماس (Splendor of Diamonds) که در تاریخ 27 ژوئن تا 30 سپتامبر برگزار شد و در آن الماس های معروف به نمایش گذاشته شدند.

بار دوم در سال 2005 به عنوان بخشی از نمایشگاه الماس (Diamonds) حضور پیدا کرد. این نمایشگاه در تاریخ 8 جولای 2005 تا 26 فوریه سال 2006 برپا بود و الماس Allnatt توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها