جواهرات و سنگ های ناشناخته – قسمت پنجم

اپال انکاموکا: اپال سفید رنگی به که صورت کابوشن بیضی تراش خورده و به وزن 203 قیراط می باشد. درون این اپال سفید، رگه هایی وجود دارد که رنگ آتشین از خود متصاعد می کند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

این سنگ اپال از سنگ تراش نخورده ای به وزن 170 گرم در سال 1949 در منطقه آنکاموکا در جنوب استرالیا به دست آمده است.

زمانیکه این اپال در سال 1954 به ملکه الیزابت دوم توسط دولت استرالیا هدیه داده شد، وی دستور داد تا این اپال را بر روی آویزی از پلاتین سوار کنند.

این آویز همراه خود دو گوشواره با سنگ اپال نیز دارد. این نیم ست از 180 عدد الماس تشکیل یافته است.

آندرادیت: گونه بسیار مشهور گارنت که در رنگ های مختلف از جمله سبز، زرد، قرمز، قهوه ای و سیاه در طبیعت یافت می شود.

برخی از این رنگ ها نام های مختلفی دارند که عبارتند از: دمانتوئید (گونه سبز آندرادیت)، ملانیت (سیاه)، توپازولیت (زرد). دلیل نامگذاری این سنگ به آندرادیت، کشف آن توسط معدن شناسی پرتغالی J. B. de Andrade e Silva است.

آنتیگوریک: گونه ای از سنگ معدنی سرپنتین که به رنگ خاکستری بسیار کمرنگ تا سبز یا سبز مایل به قهوه ای در طبیعت یافت می شود. منبع آن Valle dAntigorio در کشور ایتالیا است. این سنگ بسیار شبیه جید می باشد و اغلب اوقات با جید اشتباه گرفته می شود.

اشک آپاچی: گونه ای از ابسیدین ها است که به شکل اشک یافت شده است. برخی انواع این سنگ هنگامی که تراش داده شود به رنگ خاکستری متمایل می شوند و معمولا دارای رنگ و درخشندگی متغیر هستند.

این نوع ابسیدین در منطقه جنوب غربی ایالات متحده امریکا به شکل سنگ ریزه یافت می شود. سرخ پوستان این منطقه اعتقاد دارند که این سنگ مانند اشک زن سرخ پوست (squaws ) قبیله آپاچی است؛ به همین دلیل نام این سنگ را اشک آپاچی گذارده اند.

الماس های آرکات: دو الماسی که به صورت گلابی شکل تراش (pear-shaped ) داده شده اند و وزن هر دوی آنها 35/57 قیراط می باشد. این دو الماس در میان 5 الماسی بود که توسط نواب آرکات هندی به ملکه شارلوت همسر جرج سوم در سال 1777 هدیه داده شد.

هنگامی که ملکه درگذشت، الماس آکروت توسط جواهری راندل و بریج فروخته شد. در سال 1837 این دو الماس توسط مارکیز (مقام مرزبانی) وست میستر خریداری و سپس در سال 1930 دو الماس آکروت بر روی تاجی سوار شد.

این تاج در سال 1959 توسط جواهری سوتبی به هری وینسون فروخته شد و به احتمال زیاد هم اکنون الماس آکروت در تگزاس ایالات متحده به سر می برند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها