اولین دورهGIA دبی برگزار شد

اولین فارغ التحصیلان دوره الماس موسسه گوهرشناسی آمریکا GIA در مرکز دبی مدارک خود را دریافت نمودند. این گروه از 8 کشور مختلف در این دوره شرکت کرده بودند. این فارغ التحصیلان در یک مراسم با حضور Amit Dhamani یکی از اعضاء هیئت مدیره GIA مدارک خود را دریافت کردند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

این دوره الماس شناسی 7 هفته به طول می انجامد و در آن دانشجویان در مورد 4C اطلاعاتی کسب میکنن. در واقع 4C مخفف رنگ(Colour) ، تراش(Cut) ، شفافیت (Clarity) و وزن قیراطی (carat weight) است.

این فاکتورها در تعیین میزان کیفیت الماس مورد استفاده قرار میگیرند. دانشجویان نحوه استفاده از ابزارهای گوهرشناسی را آموخته تا توانایی شناسایی الماس را به دست آورده و آن را درجه بندی نمایند.

علاوه بر این، نحوه تشخیص الماس های مصنوعی، درمان و پرکردن شکستگی ها را فرا میگیرند و زبان صحبت کردن با تامین کنندگان، فروشندگان و مشتریان الماس را آموزش می بینند.

مدرسان این موسسه طی چند دهه فعالیت در تحقیقات گوهرشناسی اطلاعات زیادی را فراگرفته اند و با هدف آموزش با کیفیت یکسان در تمام نقاط دنیا از نیویورک تا بمبی تدریس میکنند.

Nirupa Bhatt رئیس بخش هند و خاورمیانه این موسسه در این مورد می گوید: حمایت از خریداران گوهر و جواهرات در سراسر جهان ماموریت GIA است و آموزش یکی از مهمترین راه های دستیابی به این هدف است.

ارائه دوره هایی در دبی گامی دیگر در آموزش منطقه است.دوره بعدی این برنامه آموزشی آپریل 2013 (فروردین 93) شروع میشود. علاوه بر دبی، GIA دوره هایی را در نقاط دیگری از خاورمیانه ارائه میدهد که شامل دوره های با تمرکز بر روی الماس، گوهرهای رنگی، مروارید، طراحی جواهرات و... میشود. این مراکز در بحرین، کویت، لبنان، قطر، عربستان صعودی و ترکیه قرار دارند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها