اپال: از درخشش رنگین کمان تا زیبایی کویر

متولد ماه مهرید؟ به سنگهای رنگی چشم نواز علاقمندید؟ برای خرید یک گوهر منحصر بفرد تردید دارید؟ قبل از تصمیم گیری مجموعه ای از انواع اپال را ببینید.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

انواع اپال:
اگر از دیدن رنگین کمان لذت می برید، باید به اپال هم فکر کنید. این گوهر حقیقتا یکی از رنگی ترین گنجینه های طبیعت است.

اگر از گستره مجموعه رنگ های سفید تا کرم، آبی، سبز، زرد، نارنجی ، قرمز و سایه رنگهای مابین آنها لذت ببرید، شاید شما با سنگی که شامل هر رنگی از رنگین کمان است نیز حسابی سرگرم شوید.

انواع اپال های قیمتی، بخاطر بازی رنگ تماشایی خود، بسیار با ارزش بوده و نگین فوق العاده چشمگیری را روی هر حلقه، آویز یا سنجاق سینه به وجود می آورد.

اپال مشکی یا اپال بلوری:
اپال های مشکی و بلوری چشمانتان را به طرح ها ورنگ های گوناگون خیره می کند که هر کدام در نوع خود بی نظیر است. هیچ دو اپال سیاهی، مشابه هم نیستند.

آنها فقط و فقط متعلق به شما هستند. اگر رنگهای لطیف تری را دوست دارید، به دنبال سنگی باشید که آتشین باشد. اپال هایی که این طرح های کوچکتر رنگ را نشان می دهند، حیرت انگیزند.

هنگامی که سنگ به سمت جلو و عقب حرکت کند، نقاط کوچک رنگ چشمک میزنند تا شب کویر که با نور ستاره روشن شده را به شما یادآوری کنند، اما در این آسمان، هر ستاره یکی از رنگهای رنگین کمان است.

اپالآتشین (Fire Opal):
اگر بازی رنگها و رنگمایه گرم و تابناک را انتخاب نمی کنید یا برای آن برتری کمی قائلید، به اپال زرد فکر کنید. برخلاف اکثر اپال هایی که مات هستند، اپال زرد می تواند به اندازه بلور شفاف باشد.

با اپال زرد ممکن است از گستره رنگهای گرم، از زرد روشن تا قرمز گیلاسی لذت ببرید. از آنجائی که اغلب آنها فست می شوند، از هر فستی که نور پیرامونش را به خود جذب میکند و به سنگ اپال زرد زندگی می بخشد، لذت می برید.

اپال پرو (Peruvian Opal):
آیا از رنگهای ملایم بیشتر لذت می برید؟ پس به یکی از اپال های پرویی آبی تا سبز فکر کنید. رنگ لطیف و آرامش بخش آنها تضاد زیبایی از رنگهای به شدت گرم و رنگهای پرطراوت اپال زرد را به وجود می آورد.

اپالسفید قیمتی:
اگر سنگ جواهر کرم را به سفید ترجیح می دهید، پس به یکی از اپال های سفید ارزشمند استرالیایی فکر کنید. آنها معمولا قابل تهیه هستند و می توانند کلکسیون اپال شما را کامل کنند.

اپال دوتایی وسه تایی:
اگر سلیقه تان بیشتر موافق رنگ مشکی یا اپال های بلوری است که بسیار چشمگیرند، مسئله سر قیمت است اما میتوانید جایگزین خوبی را مورد بررسی قرار دهید. اپال های دوتایی وسه تایی با وجود این که اساسا ارزان تر هستند، اما در عین حال آرایش باشکوهی از رنگهای پرطراوت را ارائه می کنند.

اپال دوتایی شامل تکه ای از اپال است که پشت آن قطعه ای جفت شده از سنگ ماتریس یا ماده ای دیگر وجود دارد که به اپال استحکام می بخشد. اپال دوتایی به شما اجازه می دهد تا بازی رنگ زیبا که مشخصه بارز اپال ها است را با هزینه کمتری داشته باشید. اپال های سه تایی، مشابه دوتایی ها هستند اما با لایه ای اضافه تر، برای محافظت در قسمت بالای سنگ.

اگر متولد ماه مهر باشید، یکی از گزینه های معدودی هستید که برای ماه تولدشان سنگ اپال را می خرند. درحالی که متولدین سایر ماهها ممکن است تنها به یک یا شاید دو رنگ برای سنگ ماه تولدشان محدود شوند، اما متولد ماه مهر، با رنگین کمانی از کل طبیعت در یک سنگ جادویی همراه است. گوهرهای جایگزین سنگ ماه تولد، برای ماه مهر تورمالین و زیرکون صورتی می باشد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها