آیا میدانستید که مورگانیت ...

قسمت دوم؛ در قسمت قبل از این سری مقالات به ویژگیهای کلی مورگانیت، ظاهر آن و به منابع این سنگ هم اشاراتی داشتیم. در متن پیش رو درمورد بازار این گوهر کمیاب و سایر خصوصیاتش توضیحاتی ارائه می کنیم.

آیا میدانستید که مورگانیت ...

گزارش بازار مورگانیت: در آگوست 2011، تیم خریدار برون مرزی جی تی وی از افزایش قیمت بیش از 50% مورگانیت خبر داد. همچنین به علت وجود مسئله در دسترس بودن یا همان فراوانی، مورگانیت خواهان بسیاری دارد.

همانطور که تقاضا برای مورگانیت به طور چشمگیری افزایش یافته است، فروشندگان کوشش می کنند تا مسائلی را که اساسا باعث بالا رفتن قیمت ها می شود را کنترل کنند.

در حال حاضر برای خرید جواهرات یا گوهرهای مورگانیت کور-د- روزا (cor-de-rosa) فرصتی عالی ست چرا که این جواهرات زیبا همچنان موجود هستند و قیمت های مناسبی دارند.

مورگانیت گل کوکب (Dahlia)
بطور کلی تامین مورگانیت به سرعت در سراسر جهان کاهش یافته است. مورگانیت یکی از پر فروش ترین گوهرهای جهان می باشد. از این گوهر، رنگ جدید زیبایی نیز کشف شده که جذابیتهای بازار مورگانیت را افزایش می دهد.

طی 15 سال گذشته یا بیشتر، ماداگاسکار تبدیل به سرزمینی پر از شگفتی های زمین شناسی شده است. همواره جدیدترین یافته ها از گوهرهای شگفت انگیز به میزان غیر قابل باوری پدید می آیند. این جزیره بخاطر داشتن منابع پرباری از یاقوت سرخ (ruby )، یاقوت کبود (sapphire) و تورمالین (tourmaline) استثنایی شناخته، اما احتمالا ماداگاسکار در کتابها به عنوان منبعی برای بریل (beryl) بسیار با کیفیت نیز معرفی شده است.

یک مثال مرتبط، می تواند مورگانیت گل کوکب باشد: نام گل کوکب به این علت انتخاب شده که گوهر مورگانیت همچون گل کوکب، زیبا و دارای رنگ مشابه است.

گوهر جدیدی در ماداگاسکار از مورگانیت رنگی فوق العاده - با رنگی که بیشتر یادآور کونزایت (kunzite) است تا مورگانیت- یافت شده است. این رنگ های بسیار اشباع شده به ندرت، و شاید هرگز، قبلا دیده نشده اند. بطور کلی تمام مورگانیت های استخراج شده هنگامیکه یافت می شوند کم رنگ هستند و برای افزایش رنگ های لطیف شان بطورمنظم مورد بهبود کیفی قرار می گیرند.

رنگ های مورگانیت گل کوکب از صورتی کمرنگ تا سرخابی روشن با اندک اثری از بنفش متغیر است و با برخی از زیباترین کونزایت ها و یاقوت های صورتی برابری می کند. داشتن سنگ جواهر مورگانیت با این رنگ کمیاب، فرصتی است که در تمام طول عمر تنها یکبار پیش می آید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها