استخراج گوهر از ماداگاسکار

موج پیشرفت هایی که از دهه پیش آغاز شد و ماداگاسکار را به کانون توجه به سنگ جواهر دنیا و آن را به استخری آرام تبدیل کرده است. بی اغراق، بعد از رکود سیاسی پس از شورش، توقیف صادرات جواهرات و رکود راه اندازی، تجارت جواهر به چالش کشیده شده است. توقیف صادرات سرانجام رفع شد، اما فرایند صادرات بسیار اداری و زمان بر شده است. چند سال طول می کشد تا گوهرهای رنگی استخراج شده از معدن به جایی که قبلا بودند، بازگردند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

یک معدن زمرد (aquamarine)در ماداگاسکار به نام تسارامنگا (Tsaramanga) وجود دارد. این معدن، یک معدن آزمایش شده است که از چندین سال پیش معروف شد.
در این معدن، یک پگماتیت (pegmatite) حفاری شد که مقدار زیادی زمرد بسیار مرغوب در خود داشت. به هر حال کار به شدت کند انجام می شود زیرا یک توده عظیم سنگی رز کوارتز راه را سد کرده و سر مته ها و ابزارهای دستی اولیه ای که مورد استفاده قرار میگیرند را می ساید.
به علاوه، چون میلیون ها تن خاک به طور عمودی روی آن قرار دارند، نمی توان از مواد منفجره استفاده کرد. محدوده اطراف آنتسیباره با بسیاری از معادن کوچک که بیشتر از هر سنگ دیگری کوارتز تولید می کند، از هم جدا شده است.
اگرچه گوهرهای بسیار دیگری نیز از جمله تورمالین (tourmaline) و یاقوت کبود (beryl) در آنجا وجود دارند. در یک معدن کوچک دیگر ، نمونه زیبایی از بعضی از انواع کوارتزهای خوش رنگ نیز یافت شده است.
منطقه آنتسیباره، ناحیه حاصلخیز ماداگاسکار است که 75% برنج و سبزیجات کشور را تامین می کند. جنوب ماداگاسکار نیز فراوان ترین تولید سنگ جواهر را در کشور دارد. کشفیات مهمی از یاقوت کبود در ایلاکاکا (Ilakaka) جایی که تا 40% یاقوت کبود تراش خورده در تایلند ، در سالهایپیش از توقیف صادرات، از آنجا استخراج شد، وجود داشت.
این منطقه چیزهای بیشتری نیز برای ارائه دارد از جمله انواع گارنت (garnet) از سبز تا قرمز و حتیگارنت مالی (Malaya) ، رودولیت (rhodolite) و البته گارنت تغییر رنگ دهنده معروف از شمال گوگوگوگو (Gogogogo).
سایر گوهرهایی که در جنوب یافت می شوند شامل یاقوت سرخ (spinel)، کریزوبریل (chrysoberyl)، آپاتیت (apatite)، لابرادوریت (labradorite) و کوارتز(quartz) هستند ... و البته بسیاری از سنگهای دیگر نیز در این منطقه وجود دارند!

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها