طوفان یخ، دوبرابر شدن تقاضا برای الماس تا سال 2020

ما ایرانی ها همواره به تاریخچه، پیشینه فرهنگی و داشته های کشورمان افتخار کرده ایم اما کمتر پیش آمده که به دنبال روشهای دیگری برای کسب ثروت و افزودن بر سرمایه ملی خود باشیم. در مطلب پیش رو به نحوه پیشرفت دو کشوری می پردازیم که تنها با یکی از سرمایه های خود (که ایران نیز از آن برخوردار است) در تلاشند تا در سالهای آتی با آمریکا به رقابت بپردازند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

سنگهای قیمتی، زمینه ای است که سایر کشورهای در حال توسعه و حتی جهان سوم از این طریق به کسب ثروتهای هنگفت نائل شده اند و ما نیز همزمان با طوفان کریستال های الماس در دنیا و با داشتن سنگهای ارزشمند در معادن حاصلخیز کشور ، نباید کویر نشین باشیم.
طبق گزارش بین و شرکا (Bain and Co.) که به درخواست مرکز الماس جهان انتورپ (Antwerp World Diamond Center) ارائه شد، پیش بینی میشود که تقاضا برای الماس در طول این دهه افزایش یابد.
رشد 2.8 درصدی در عرضه سالیانه احتمالا باعث افزایش 6 درصدی در تقاضا نخواهد شد. زیرا پیش بینی میشود که چین و هند تقاضای جهانی را تا سال 2020 به 100 درصد برسانند. جواهر فروشان باید خود را آماده افزایش ناگهانی قیمت به خصوص برای اندازه های بزرگ قیراط کنند.
نکته جالب توجه این است که در این گزارش، حتی در محافظه کارانه ترین سناریو نیز ، یک دیدگاه قوی و مثبت 60 میلیارد دلاری برای پیش بینی رشد در صنعت جواهرات الماس نشان، وجود دارد.
تنها کافی است رده های طبقات متوسط هندی و چینی تا سال 2020 دوبرابر شود تا سیل تقاضاها جهت دار شده و سهم بازار ترکیبی آنها به 30 درصد که برنامه ریزی شده است برسد که در این صورت سطحشان از حالت فعلی خود بالاتر آمده (در حدود یک دوم از سطح کنونی ) و سهمی در حدود ایالات متحده خواهند داشت.
نویسنده اصلی گزارش، گرهارد پرینسلو (Gerhard Prinsloo) ، میگوید که عطش الماسهای با کیفیت در چین و هند در حال افزایش است اما به هیچ عنوان به اعضای حاضر در این صنعت توصیه نمیشود که چشم بر آمریکا و نقش برجسته اش بعنوان بازار شماره یک الماس جهان، ببندند.
بین (Bain) پیش بینی میکند که تولید سالیانه در سال 2020 به 175میلیون قیراط رسیده و از سطح تولید زمان پیش از بحران یعنی اوج سال 2007 نیز خواهد گذشت. 13 معدن جدید از کشفهای گذشته ممکن است تا آخر این دهه تا 23 میلیون قیراط به اندوخته ها اضافه کند.
با وجود اینکه هیچ کشف معدن جدیدی در آینده نزدیک پیش بینی نمیشود، این کمبود روز افزون الماسهای پولیش شده باکیفیت و بیش از دو قیراط، خبر از افزایش نامتناسب درآمد در این بخش میدهد که معمولا به معنی تولید 5 درصدی الماس از نظر حجمی اما 50 درصدی از نظر ارزشی است.
این گزارش در انتها به زنجیره های فروش توصیه میکند تا درمورد استراتژی های منابع الماس خود بیشتر دقت کنند. توصیه ما نیز این است که بیشتر و بهتر از منابع سنگهای قیمتی موجود در کشور استفاده کرده و با فراگیری تراشهای دقیق و زیبا ارزش آنها را چندین و چند برابر کنیم.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها