کشف زمرد کبود (آکوآمارین) جدید ماداگاسکار

کلکسیونرها همیشه به دنبال یک سنگ جدید، جذاب، جنجالی و ارزان قیمت هستند. اگر این امکان وجود داشت، همه ما دوست داریم در کشف بعدی کهربای اصل پارابیا (Paraiba) برزیلی که بسیار نادر است نیز حضور داشته باشیم.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

این سنگ پارابیای برزیلی حقیقتا منحصر به فرد بوده، اما صادقانه باید بگوییم که کشف آن ممکن است تنها یک بار در تمام طول زندگی ما اتفاق بیافتد. با اینحال در بیشتر مواقع، کلکسیونرهایی که سنگ های قیمتی خریداری میکنند قبل از اینکه این سنگها محبوب و مشهور شوند، به طور کلی و همزمان با کاهش مواد سنگ ساز و کمیاب شدن این گوهرها، افزایش بسیارخوبی را درقیمت شاهد هستند.
یافته ی بزرگ جدید
کشف آکوآمارین ماداگاسکار، سالیان سال متناوب بوده (به عبارتی بطور مداوم اتفاق نمی افتد) امادر ماه ژانویه سال 2013 و پیش از نمایشگاه سنگ توسان (Tucson Gem Show)5کیلوگرم از آن یافت شد. به همین علت، بازار در حال حاضر مواد کافی برای برآوردن نیازهای کلکسیونرها، جواهرسازان و تولید کنندگان نهایی را دارد. قطعات بزرگ سنگ برای گردنبندهای بزرگ در نظر گرفته میشوند و جواهرسازان هم اکنون می توانند سنگها را بصورت تک (برای انگشتر و گردنبند) وکلکسیونرها نیز میتوانند سنگ تک یا قطعاتی ازآن راداشته باشند.
زمرد کبود (آکوآمارین) یک بریل (ترکیب سیلیکات بریلیوم و الومینیوم ) و از همان خانواده زمرد (emerald) است. زمرد کبود، رنگ خود را از آهن میگیرد. بسیاری ازآکوآ ها (aqua)، به رنگ آبی مایل به سبزاند، هر چند که آبی های خالص ، رنگ ایده آل زمرد کبود محسوب می شود. سختی زمرد کبود 7.5 است که سبب مناسب بودن و داشتن دوام برای جواهر سازی است.
اگر بخواهیم رنگ آن را توصیف کنیم باید بگوئیم که یک آبی خالص زیبا همراه با نور و روشنایی می باشد. نکته فوق العاده این ماده این است که هیچ رنگ ثانویه خاکستری یا سبزی در خود نداشته و کاملا خالص می باشد. این ثانویه های منفی، به طور کلی دلیل اصلی برای گرمادهی مواد هستند؛ بنابراین مطلقا هیچ دلیلی برای گرمادهی این سنگ ها وجود ندارد که این امر یک نکته مثبت دیگر برای کلکسیونرها می باشد.
یک نکته عالی و جالب این است که رنگ تمام مواد، کاملا مشابه است و این که سنگ 3 قیراطی باشد یا 10 قیراطی اصلا تفاوتی در این موضوع ایجاد نمیکند. بطور کلی، هر چه سنگ بزرگتر باشد رنگ را بهتر از سنگهای کوچکتر نشان میدهد اما این رنگها آن قدر مشابهند که تفکیک دقیق آنها برایتان مقدور نیست.
شفافیت، شکل ها، تراش
همانطور که انتظار میرود، سنگها همگی یا خالی از هر گونه ادخال (Free of Inclusions (FI)) هستند یا در بدترین حالت یک ادخال سبک دارند (Lightly Included One (LI1)). شکل اولیه آنها ، به صورت کوسن وتراش زمرد هستند. سنگهای بزرگتر توسط متخصصان در ایالات متحده تراش خوردند و سنگهای کوچکتر در چین.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها