یاقوت کبود شب پرستاره (درخشان)

موزه اختصاصی موسسه معتبر گوهرشناسی جی آی ای (GIA) آمریکا در حال حاضر اقلام خاص و زیبایی را به نمایش گذاشته است که یکی از آنها یاقوت کبودی زیبا و جذاب است.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

شب پرستاره (درخشان) وینسنت ونگوگ، با آبی های (رنگ های آبی) زنده و چرخش هیپنوتیزم کننده اش، بیش از یک قرن است که دوستداران هنر را اسیر زیبایی خود کرده است. آنها به درستی نام یاقوت کبود شب پرستاره را بر این گوهر 112 قیراطی نهادند، این سنگ یک ستاره چشم گیر دارد که در سراسر سطح آن، به رقص درآمده است و همه را به دیدن شاهکار فوق العاده ی ونگوگ فرامیخواند.
سنگ های قیمتی که یک اثر نوری از خود نشان میدهند مانندستاره پنج پر، یاقوت کبودشب پرستاره (درخشان) به عنوان سنگ های قیمتی شگفت انگیز شناخته می شوند. اندازه و زیبایی این یاقوت کبود خاص نادر بوده و آنرا به واقع فوق العاده نشان میدهد.
اگر بخواهیم توضیح بیشتری راجع به یاقوت کبود شب پرستاره (درخشان) ارائه کنیم، باید بگوئیم که این سنگ استثنایی یک یاقوت کبود تخم مرغی (بیضی شکل 111.96 قیراطی) شباهت ها ی جذاب مشترکی با همنام خود، نقاشی معروف ون گوگ دارد.
سنگ جواهر مورد نظر، رنگ آبی مخملی دارد که از این نظر مشابه رنگی است که روی بوم ون گوگ می بینیم. این گوهر نشان دهنده ی چیزی شبیه ستاره ای فوق العاده است. چشم اندازی که منعکس کننده ی ستاره گردانی است که درشاهکار هنرمند (ونگوگ) شاهدش هستیم. از طریق تجزیه و تحلیلی که توسط موسسه معتبر جی آی ای (GIA) به انجام رسیده است، گزارشی ارائه شده که ویژگی ها ی استثنائی گوهرشناسی یاقوت کبود شب پرستاره (درخشان) را بصورت مستند نشان میدهد که به ما کمک خواهد کرد تا تاثیر نور ی گوهر را درک کرده و بدانیم که از کجا آمده و چگونه تشکیل شده است.
در مقالات آتی آریان گوهر رخشان بیشتر به این گوهر خواهیم پرداخت.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها