رکورد گران ترین الماس جهان شکسته شد

الماس ستاره صورتی (Pink Star) در دسته Fancy Vivid pink قرار می گیرد و 59.60 قیراط (11.92 گرم) وزن دارد. این الماس که بر روی یک انگشتر نصب شده است،در حراج جواهرات ساتبی ژنو به قیمت باورنکردی 83 میلیون دلار معامله شد و بدین ترتیب با اختلاف قابل توجهی نسبت به رکورد قبلی، عنوان گران قیمت ترین الماس جهان را از آن خود کرد. این اتفاق در تاریخ 13 نوامبر رخ داد و فرد خریدار یک جواهر تراش به نام Isaac Wolf است که در همان مراسم نام این گوهر با کیفیت را به رویای صورتی (The Pink Dream) تغییر داد.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


بنابه گفته برگزار کنندگان حراج ساتبی، با یک محاسبه ساده میتوان گفت که قیمت هر قیراط از الماس رکورد شکن رویای صورتی بیش از یک میلیون و 395 هزار دلار رسیده است.رکورد قبلی مربوط به الماس صورتی دیگری با نام Graff Pink بود که 24.75 قیراط وزن داشت. این الماس در حراج ساتبی ژنو 2010 به قیمت 46.2 میلیون دلار فروش رفت.رقمی که در صورت تقسیم بها به وزن، همچنان رکورد شکن به نظر می رسد.
الماس رویای صورتی توسط موسسه گوهر شناسی آمریکا (GIA) بررسی شده است و در بین تمامی قطعات حراج، بیشترین میزان شفافیت و رنگ را داشته است. جالب است بدانید که رقابت بر سر خرید این الماس تنها 5 دقیقه طول کشید که در نهایت آقای Wolf موفق به خرید آن شد. این گوهر در واقع بخشی از یک قطعه الماس 132.5 قیراطی است که در سال 1999 در آفریقا کشف شد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها