گرانترین جواهرات خاندان سلطنتی – قسمت سوم

پس از بررسی پنج نمونه از گرانبها ترین جواهراتی که در خاندان سلطنتی وجود داشته اند ، در این متن آریان گوهر رخشان، به آخرین بخش از 10 جواهر برتر میرسیم و پنج نمونه دیگر از این زیورآلات گرانبها را مورد بررسی قرار میدهیم.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


6. گردنبند "آبشار بی انتهای" تبباه (Tabbah)

شارلین ویتستاک (Charlene Wittstock) با پرنس آلبرت دوم از موناکو پیمان ازدواج بست و به این ترتیب تبدیل به پرنسس شد و به تمام جواهرات زیبای موناکو دسترسی پیدا کرد . درمیان این جواهرات بی نظیر، گردنبندی خیره کننده وجودداشت که شارلین به گردن می آویخت .

این گردنبند قطعه ای نفس گیر و ترکیبی از 1.237 الماس، شش مروارید بزرگ و طلا بود که به نام آبشار بی انتها (Infinite Cascade ) معروف است. قیمت این جواهر منحصر به فرد مشخص نیست اما مطمئنا ارزش بی نظیری دارد.

7. حلقه یاقوت
قیمت: 39هزار و 488دلار

زمانی که از جواهرات سلطنتی صحبت میکنیم چطور ممکن است حلقه یاقوت نشان کیت میدلتون (Kate Middleton) که برای نامزدیش به انگشت کرده بود رو فراموش نماییم . این حلقه که در ابتدا توسط پرنس چارلز - در روز نامزدیش- به بانو دیانا اسپنسر هدیه شده بود، قطعا از نظر تاریخی مشهور و قابل توجه هست. یاقوت که به شکل گلابی تراش خورده است، توسط الماسهایی با تراش مدور برلیان دربرگرفته شده و یکی از گرانترین حلقه های الماس در دنیا محسوب می شود.

8. گردنبند هنر دکو (Art deco ) با الماس

این گردنبند زیبا متعلق به هنرمند فلامینگو اسپانیایی آنیتا دلگادو (Anita Delgado) است که در کاپورتالا(Kapurthala) تبدیل به پرنسس شد. این قطعه زیبا با الماس، زمرد و بلورهای سنگی آذین شده است و دربین بهترین جواهراتی قرار میگیرد که در حراجی کریستی لندن بوده است. گردنبند قبلا بعنوان زینتی برای فیل مورد علاقه مهاراجه استفاده میشد و تا 100هزار پوند ارزش داشت.

9. گردنبند الماس و زمرد

گردنبند الماس و زمرد متعلق به آخرین ملکه ایتالیا (ملکه ماری ژوزه- Queen Marie Jose ) بود. ملکه ماری بخاطر مجموعه جواهرات بی نظیرش معروف می باشد که در میان آنها، این گردنبند زیبا نیز وجود داشت. گردنبند با تعداد زیادی الماس و 50 زمرد تزئین شده بود و ساخته ی ون کلیف (Van Cleef) و آرپلز (Arpels) است.

10. تاج و سنجاق سینه به شکل پوسته پکتان (Pecten)

سنجاق سینه زیبا و تاج متعلق به ملکه ماری رومانی بود : بزرگترین دختر پرنس آلفرد – دوک ادینبرگ – و دوشس بزرگ روسیه ، ماریا الکساندرونا. سنجاق سینه بی نظیر و نمادین او، سنجاق سینه ای به شکل پوسته پکتان است که توسط سی فابرگ (C. Faberge) ساخته شده بود. قطعه زیبای دیگر که به خاندان سلطنتی رومانی تعلق داشت، تاجی بود که با سنگهای زیبا و طلا تزئین شده است.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها