گرانترین جواهرات خاندان سلطنتی – قسمت دوم

همانطور که در مقاله پیش آریان گوهر رخشان اشاره کردیم جواهرات بطور کلی نقش بسیار مهمی در خاندان سلطنتی ایفا میکنند .

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

دلیل این امر وجود جواهرات گرانبها در تمامی موزه های سراسر دنیا می باشد. در این مطلب به ادامه بحث قبلی و معرفی گرانبهاترین جواهرات حانواده سلطنتی می پردازیم.

3.سنجاق سینه طغرا الماس و تاج پلتیمور(Poltimore) پرنسس مارگارت
قیمت سنجاق سینه :344هزار و 448 دلار
قیمت تاجپلتیمور: یک میلیون و 704 هزار و 576 دلار

سومین جواهر گرانبهای این لیست نیز متعلق به یکی از زنهای خاندان سلطنتی است. پرنسس مارگارت، نوه ملکه ماری، خواهر کوچکتر الیزابت دوم و دختر کوچک شاه جورج ششم (King George VI)، از تمام ثروتهای دنیا غنی شده بود.

با توجه به اینکه از چنین خانواده سلطنتی بود، عجیب نیست که برخی از بهترین جواهرات دنیا را در اختیار داشت که در میان آنها میتوان به سنجاق سینه الماس و تاج زیبا اشاره کرد. تاج با تراشی قدیمی بصورت خوشه های الماس بود و الماسی خیره کننده بدور الماس اصلی پیچیده شده است.

ویژگی خاص این تاج فوق العاده این می باشد که میتواند به یک گردنبند و یازده سنجاق سینه تبدیل شود. سنجاق سینه نیز با حروف اولیه اسم HSH طراحی و با الماسهای تراش خورده – بصورت مدور- 2.7 سانتیمتری مزین شده است. این جواهرات گرانبها جزو باارزش ترین جواهراتی هستند که از خانواده سلطنتی بجا مانده اند.

4. جواهرات دوشس ویندزر(Duchess of Windsor)
قیمت: 12 میلیون و 417 هزار و 369 دلار

والیس اسپنسر(Wallis Spencer)، که بعدها بنام دوشس ویندزور معروف شد، یک آمریکائی الاصل بود که با پرنس ادوارد - دوک ویندزور- ازدواج کرد. البته این ازدواجی معمولی نبود و شاه ادوارد هشتم(King Edward VIII) بریتانیای کبیر تاج و تختش را رها کرد تا با او ازدواج کند .

زمانی که والیس با او ازدواج کرد مالک تمام جواهرات زیبای سلطنتی شد که یکی از این جواهرات دستبندی بود که وقتی با قیمت 12 میلیونو 417 هزار و 369 دلار به فروش رسید، رکورد تمامی حراجی ها را شکست . این دستبند طراحی کارتیه(Cartier) و از جنس الماس است. دستبند والیس با یاقوت سرخ، یاقوت کبود ، الماس و زمرد مزین شده و همین باعث زیبایی خیره کننده آن می باشد.

5. تاج الماس و زمرد
قیمت: 12.76 میلیون دلار

این تاج زیبا متعلق به پرنسس سوئدی و کنتس کنسورت، پرنسس کاترینا (Princess Katharina Henckel von Donnersmarck)است . تاج از الماس شیزوکا (Shizuka) که حدودا 101.27 قیراط وزن دارد ساخته شده و در زمان فروش جواهرات چشمگیر(Magnificent Jewels) توسط سوتبی (Sotheby) فروخته شد.

در قسمت های آینده مقالات معرفی جواهرات سلطنتی آریان گوهر رخشان، شما را بیشتر با نام ها و ویژگی های این جواهرات منحصر به فرد آشنا خواهیم ساخت .

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها