سنگ جواهر فلوریت

حتما درمورد سنگ ماه تولدمتولدین مهر،بهمن واسفند چیزهایی شنیده اید و یا مایلید در این مورد بیشتر بدانید. چنانچه مایلید قدرت تمرکزتان را افزایش دهید و انرژی منفی و استرس را از خود دور کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا بیشتر درمورد سنگی که به شما در این راه کمک میکند ، بدانید.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو



فلوریت یکی از مواد معدنی جذاب در دنیاست که خواص و فریبندگی بسیاری دارد. این ماده خواص صنعتی زیادی داشته و مورد علاقه گردآورندگان مواد معدنی است. این سنگ معدنی بسیار محبوب باید با دقت تراش داده شده، پرداخته شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد. در واقع فلوریت ماده بسیار ویژه ای است که در نمایشگاه توسکان (Tucson) در سال 2013 موضوع رسمی جامعه مواد معدنی و سنگ جواهر توسکان قرار گرفت. فلوریت در ترکیب شیمیایی یک فلورید کلسیم محسوب می شود.

یک ماده معدنی ایزومتریک که دارای بلورهای مکعبی شکل است در حالی که اشکال 8 وجهی و ایزومتریک های پیچیده تر نیز در آن مشاهده می شود. از آنجا که فلوریت بلورهای منظمی در اشکال مختلف می سازد، مورد توجه گردآورندگان قرار گرفته است.

فلوریت برزیل با خاصیت تغییر رنگ:

یکی از ویژگی های متمایز فلوریت خاصیت فلورسنس آن است که در زیر نور ماوراء بنفش مشخص می شود. در واقع فلوریت یکی از مواد معدنی دارای خاصیت فلورسنس است که مورد مطالعه قرار گرفت و کلمه فلورسنس (fluorescence) از فلوریت (fluorite) نشات گرفته است.

نور منتشر قابل رویت بیشتر آبی است اما رنگ های قرمز، بنفش، زرد، سبز و سفید نیز دیده می شوند . خاصیت فلورسانس فلورین نیز به نظر می آید که به دلیل وجود ناخالصی های معدنی در شبکه بلور است. فلوریت به دلیل تنوع رنگ و درخشندگی، طرفداران زیادی به عنوان یک سنگ جواهر دارد.

فلوریت تقریبا در تمام رنگ ها از بنفش، آبی تا سبز،زرد، نارنجی، قرمز، صورتی و قهوه ای ظاهرمی شود. نمونه های چند رنگ نواری متداول هستند و تغییر رنگ آن ها نیز نادر و شناخته شده است. از آنجا که فلوریت ماده معدنی نسبتا نرمی است - در مقیاس موس رده چهارم را به خود اختصاص داده است - برای گوشواره و آویز بسیار مناسب می باشد . البته به دلیل تورق کاملی که دارد برش آن دشوار بوده و باید هنگام قراردادن در جواهرات با دقت انجام شود. مکزیک ،چین ،کانادا ،نروژ ،انگلیس ، چکواسلواک، آمریکا ،آفریقایجنوبی، تایلند، پرو، لهستان وآلمان دارای ذخایر این سنگ هستند و تلاشها برای یافتن سایر منابع آن نیز همچنان ادامه دارد.



نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

علی میهمان میگه :

تاریخ: 1398/04/18 ساعت 14:16
ببخشید قبمت هر قیراط جواهر فولوریت چنده

اخبار سایر رسانه ها