صنعت جواهرات هند- قسمت سوم

بسیاری از افراد متخصص در صنعت جواهرات بر این باورند که هند موفقیت خود در بخش صادرات را به نظم و انسجام موجود در صنعت خود مدیون است. در این مقاله موضوع نظم صنعت جواهر در هند را مورد بررسی قرار میدهیم.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

نظم ظاهری:

انجمن ترویج صادرات جواهرات و سنگ های قیمتی (GJEPC):

این انجمن نقطه عطف تجارت جواهر و سنگ های قیمتی در هند است که در سال 1966 برای ارتقا صدور جواهرآلات و سنگ های قیمتی با حضور 6 هزار و 500 عضو در سراسر کشور،شکل گرفت.

این انجمن ابتدا به معرفی محصولات جواهر و سنگ های قیمتی هند در بازار بین المللی پرداخت و صادرات آنها را افزایش داد.

برای دست یابی به این هدف، انجمن اطلاعات بازار در خصوص نیازهای تجاری خارجی، آیین نامه ها و تعرفه تجارت، میزان عوارض گمرکی واردات و اطلاعات مربوط به نمایشگاه های جواهرات، در اختیار اعضا قرار می دهد. اقدامات مبتکرانه که ذکر خواهد شد توسط انجمن به منظور افزایش رقابت صورت گرفته است که عبارتند از:

ـ اقدامات مقدماتی استراتژی صادرات در حد متوسط برای بخش های متفاوت از جمله سنگ های قیمتی و جواهرآلات توسط وزارت بازرگانی.

ـ بررسی احتمالی خرید مستقیم الماس های نتراشیده از کشورهایی که آن را استخراج می کنند.

ـ ارتقا الماس ها وجواهرات هندی از طریق آگهی دادن، شرکت در نمایشگاه های بین المللی، در گردهمایی های بین خریداران و فروشندگان و رویکرد مستقیم به بازار خرده فروشان.

ـ مطالعه و بررسی بازار به منظور شناخت بازهای جدید.

ـ ارتقا صادرات جواهرآلات با مارک و نشان هند برای اطمینان مشتریال خارجی از میزان خالصی و کیفیت جواهرآلات ساخته شده در هند.

انجمن تجاری جواهرآلات و سنگ در هند (GJTCI):

این انجمن به منظور ارتقا و پیشرفت تجارت سنگ های قیمتی و جواهرآلات هند تاسیس شده است. انجمن تجاری جواهر آلات و سنگ در هند، نقش مهمی در نشان دادن جواهرآلات و سنگ های قیمتی در بازار بین المللی داشته است. این انجمن با حل مشکلات متفاوت در خصوص تجارت و تعدیل قدرت برای افزایش و ارتقا تجارت جواهرآلات هند تشکیل شد.

این انجمن همچنین با انتشار اطلاعات از طرق مختلف همچون ارسال نامه های ماهانه، برنامه های مناسبتی و انگیزشی مختلف از جمله سمینارها، کارگاه ها، نمایشگاه ها، جشنواره ها و غیره به اعضای خود؛ فعالیت اش را گسترش داده است.

اداره استانداردهای هندی:

اداره استاندارد ملی هند مسئول مارک دار کردن جواهرات ساخته شده از طلا و گواهینامه خالص بودن آنها است. ساختار منظم و منسجم موجود در این سیستم بسیاری از کشورها را به الگوبرداری و تعقیب سیاستهای موجود در صنعت جواهرات هند ترغیب کرده است.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها