طلا، فلز همیشه در بورس

طلا، واژه ای آشنا برای همگان است و همواره فلز مورد علاقه اغلب افراد بوده و علاوه بر جنبه زینتی بعنوان یک سرمایه نیز به آن نگاه میشود. با توجه به محبوبیت و کاربردهای این فلز ارزشمند و در راستای سایر مطالب قبلی که در مورد طلا داشتیم این مقاله را خدمت علاقمندان ارائه میکنیم.

آموزشگاه آرگو

اگر بخواهیم درمورد ترکیبات رنگی فلزات صحبت کنیم دانستن اینکه طلا، سزیم و مس تنها فلزاتی هستند که با رنگ طبیعی غیر از خاکستری و سفید، وجود دارند، خالی از لطف نیست.

طلا که در ساخت جواهرآلات استفاده و با عیار سنجیده می شود، هر چه عیار آن بالاتر، ارزش و درجه خلوصش بیشتر خواهد بود.

طلای خالص 24 عیار زرد می باشد. طلای خالص برای ساخت جواهرآلات بیش از اندازه نرم است و به همین دلیل در وزن های کم مثل 20 قیراط، 18 قیراط، 14 قیراط فروخته می شود.
• 24 عیار: طلای 100% خالص
• 18عیار: 75% طلا به اضافه سنگ های معدنی دیگر
• 14 عیار: 3/58 % طلا به اضافه سنگ های معدنی دیگر
هر چه که میزان عیار طلا کمتر باشد مقدار مس و نقره ای که با طلا ترکیب شده، بیشتر است.

اغلب برای رقیق کردن طلای 24 عیار از مس استفاده می شود تا نقره.صفت «طلایی» برای شیء ای به کار می رود که از طلا ساخته شده باشد. طلا در مواجه با بسیاری از مواد شیمیایی از خود واکنش نشان نمی دهد، ولی ممکن است تحت تاثیر برخی از خورنده های رنگ، مثل کلرین و فلورین قرار گیرد.

طلا در اسید نیتریک که میزان خلوص طلا را مشخص می کند، قابل حل نمی باشد؛ زیرا اسید نیتریک می تواند نقره و یا سایر فلزات پایه ای را در خود حل نماید. طلا بدون اینکه بشکند، قابل انعطاف است و همین ویژگی آن باعث می شود که طلای 24 عیار برای ساخت برخی جواهرات نامناسب باشد. کار کردن با طلا و یا حرارت دادن و سرد کردن آن کار دشواری است.

با این وجود، این نکته مطرح می شود که روی کدام فلز می شود زیاد کار کرد که به راحتی قابل شکستن نباشد. برای اتصال بخش های مختلف جواهرآلاتی که از طلا ساخته می شود، آن را لحیم می دهند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها