استفاده از سنگ های قیمتی رنگی در بین بانوان

با وجود اینکه الماس یکی از سخترین و زیباترین سنگ های قیمتی جهان به حساب می آید، ولی امروزه بازار استفاده از آن در بین بانوان زیاد نیست.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


در حال حاضر خانم ها بیشتر از الماس، سنگ های قیمتی رنگی خریداری میکنند.طبق تحقیقات انجام شده یکی از مهمترین دلایل این امر می تواند قیمت باشد. خانم ها سنگ های رنگی از جمله یاقوت قرمز، یاقوت کبود، و زمرد را برای جواهرات خود ترجیح می دهند و از این سنگ ها بیشتر از الماس استفاده می کنند.

می توان گفت که بانوان اغلب تحت تاثیر بازیگران و افراد معروف قرار می گیرند و گوهرهایی را می خرند که این افراد استفاده کرده اند. طبق آمارهای انجام شده، نسبت به سال 2010 تقاضا برای سنگ های رنگی 3 برابر شده است و این به دلیل حضور بانوان در بازار جواهرات حتی در چین می باشد.

آمارها نشان دهنده این موضوع می باشند که افزایش قیمت گوهرها نشان دهنده روند رو به رشد در بازارهای خاص است و این باعث شده که در ایالات متحده و آلمان لفظ سنگ های رنگی جایگزین سنگ های قیمتی شود.

همانگونه که گفته شد؛ یکی از مهم ترین سنگ های قیمتی که در سراسر دنیا بعد از الماس به فروش می رسند، یاقوت های سرخ هستند. از زمان های گذشته تا کنون، یاقوت سرخ به عنوان پادشاه سنگ های جادویی شناخته شده است. یاقوت ها ، بسیار بادوام بوده و دارای سختی بسیار بالا می باشد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها