سنگهای قیمتی – دیروز، امروز، همیشه (قسمت دوم)

در قسمت قبلی این مقاله درمورد سنگهای قیمتی، زیبایی و جذابیت همیشگی آنها صحبت کردیم. در این قمست برآنیم تا به سختی و مقاومت آنها اشاره کنیم. بطور کلی مبحث سنگهای قیمتی همیشه برای انسان جذابیتهای خاص خود را داشته است و همین امر موجب شده تا آنها تبدیل به یکی از تیترهای ثابت مقالات آریان گوهر رخشان شوند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

سنگهای رنگی به منظور بازیابی زیباییشان درطول زمان، باید دوام و مقاومت خوبی داشته باشند.ماندگاری شامل سختی و محکمی است. مقاومت دربرابر خراش،سختی نامیده می شود. بعضی سنگ های رنگی، نرم هستند و به آسانی می توانند خراشیده شوند، درنتیجه جذابیت خود را از دست می دهند. به طور ایده آل سنگ رنگی باید سخت تر از ذره های غبار باشد.هر سنگ رنگی که با ناخن یا چاقوی جیبی خراشیده شود از کوارتز نرم تر است. سنگهای رنگی با سختی بیشتر از کوارتز شامل یاقوت، یاقوت کبود، یاقوت زرد، کهربای اصل و لعل می باشند.اینها به ترتیبی که نام برده شدند، از نظر قیمتی، با ارزش ترین ها هستند.

مقاومت دربرابر شکستگی، سختی نامیده میشود و این امر بستگی به ساختار بلورین سنگهای رنگی دارد. سنگهای قیمتی که بسیار سخت هستند، معمولا همچون یشم سبز و نفریت متراکم می باشند.سنگهای رنگی گاهی تحت فرایندهای مختلفی قرار میگیرندکه موجب افزایش دوام و زیباییشان میشود. صدها سال است که این فرایندهای افزایش کیفیت (در اصطلاح enhancements)وجود دارند. حقیقت این است که سنگهای رنگی باکیفیت، به اندازه کافی وجود ندارد که با استخراج آنها بتوان پاسخگوی تقاضای بازار بود.افزایش کیفیت ، عرضه را بالا می برد و وجود دائمی سنگ های رنگی - که مصرف کنندگان می توانند از پس خرید آنها برآمده و از داشتن آنها لذت ببرند- را تضمین می کند. اگرچه این سنگ ها که فرآیند افزایش کیفیت را گذرانده اند، نسبت به نمونه های طبیعی مشابه خود ارزش کمتری دارند، بنابراین تشخیص اینکه این عملیات روی آنها انجام شده بسیار حائز اهمیت است. هرگاه درباره یک سنگ رنگی شک دارید، همیشه با یک موسسه معتبر و کارشناس مورد اعتمادسنگهای قیمتی، مشورت کنید.

آریان گوهر رخشان به منظور حفظ اعتماد مشتریان خود سال ها درباره سنگ های رنگی و الماس ها تحقیق کرده است. هر سنگی که به کارشناسان آرگو ارائه می شود با دقت زیاد و از جهات مختلف، مورد آزمایش قرار گرفته و شناسنامه معتبر آریان گوهر رخشان برایش صادر می شود.IGI که یکی از معتبرترین موسسات فعال در دنیا در زمینه سنگهای قیمتی است، ارزش سرمایه گذاری در رابطه با سنگ جواهر رنگی را درک کرده و راهکارهای معینی برای نگهداری از آنها ارائه می کند:
• لوسیون، لوازم آرایش، اسپری مو، و ادکل را قبل از پوشیدن جواهراتی که سنگهای قیمتی در آن استفاده شده، بکار ببرید.
• بعد از درآوردن این جواهرات، هر تکه را با پارچه نرم تمیز کرده تا چربی و عرق را پاک کرده و برای جلوگیری از خراشیدگی، هریک را به طور جداگانه در جعبه پارچه ای نگه دارید.
• هرگز جواهر را هنگام انجام کارهای فیزیکی مثل خانه تکانی، باغبانی و ورزش استفاده نکنید.
• هرگز جواهر را در معرض مواد پاک کننده مثل سفید کننده و کلر قرار ندهید.
• برای برطرف کردن کثیفی یا غبار، جواهر را با فرچه نرم که در آب گرم فرو برده اید تمیز کنید.
• گوهرهای رنگی تان را در معرض تغییرات دمای شدید قرار ندهید.
برای داشتن سنگ های رنگی به ارث رسیده و کهنه که مورد تایید آزمایشگاه است، آنها را از موسسات معتبر تهیه نمایید. آریان گوهر رخشان افتخار دارد، جزو موسساتی است که سنگهای قیمتی طبیعی و اصل را به مشتریان خود ارائه میکند

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها