آشنایی با برش marquise cut

برش marquise یکی از محبوب ترین تراش ها است که برای بسیاری از جواهرات شاخص مورد استفاده قرار می گیرد.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


برش marquise یکی از محبوب ترین تراش ها است که برای بسیاری از جواهرات شاخص مورد استفاده قرار می گیرد. کلمه marquise به نوعی گلابی گفته میشود و به احتمال زیاد این نوع برش هم بخاطر شباهت نسبی سنگ حاصل، به گلابی این نام را گرفته است. اگر از بالا به این نوع برش نگاه کنیدشکلی شبیه بیضی با انتهای تیز خواهید دید.

این نوع برش در قرن هجدهم میلادی ابداع شد ولی از دهه هفتم قرن بیستم به تدریج در بین جواهرسازان پیشرو محبوبیت یافت.در حال حاضر از این برش بیشتر در حلقه های نامزدی الماس مورد استفاده قرار می گیرد. marquise cut باعث افزایش رنگ و درخشش گوهر می شود. (حتی بیش از Brilliant Cut). باید نقاط انتهایی این برش بخوبی مورد محافظت قرار گیرد؛ زیرا اگر ضربه محکمی به این قسمت وارد شود، گوهر ترک برمیدارد یا میشکند.

این نوع تراش به شما کمک میکند تا حداکثر قیراط را از سنگ خام استخراج کنید؛ به علاوه فرم ظاهری آن به گونه ای است که باعث میشود گوهر بزرگتر از آنچه که هست به نظر آید و اگر بر روی انگشتر نصب شود، سبب میشود انگشت لاغرتر و کشیده تر به چشم آید. برای اینکه گوهر با این نوع تراش زیبا تر به نظر برسد، نسبت طول به عرض خاصی را رعایت میکنند. این نسبت عددی بین 1.75 تا 2.25 است. سنگی که به شکل marquise تراش داده میشود در کنار سنگ های brilliant cut بسیار زیبا است و ترکیب خوبی را ارائه میدهد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها