اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش تقاضای طلا در بازارهای هند و چین

تقاضای طلا نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است و میزان تقاضا برای این فلز گرانبها به 1050 تن در سه ماهه دوم این سال رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از چاینا پست، شورای جهانی طلا اعلام کرد: خرید سرمایه گذاران طلا و تقاضای جهانی این فلز گرانبها در بازارهای هند و چین با افزایش همراه بود.

براساس این گزارش، شورای جهانی طلا در گزارش منتشر شده در اواخر روز چهارشنبه اعلام کرد: در مقابل بدهی های عمومی کشورهای مختلف و بی ثباتی بهبود اقتصادی در جهان، بهای طلا در سال 2010 به دنبال افزایش تقاضای سرمایه گذاری در هند و چین سیر صعودی خواهد داشت.

این گزارش حاکیست، طلا در میان سرمایه گذاران تبدیل به یک مکانی برای سرمایه گذاری مطمئن و امن در زمان بی ثباتی اقتصادی شده است و معامله گران ترجیح میدهند تمام خرید و فروشهای خود را معطوف این بازار کنند.

برپایه این گزارش، شورای جهانی طلا گفت: تقاضای طلا نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است و میزان تقاضا برای این فلز گرانبها به 1050 تن در سه ماهه دوم این سال رسید.
مارکوس گراب، مدیر عامل سرمایه گذاری شورای جهانی طلا گفت: عدم اطمینان اقتصادی و جستجوی سرمایه گذاران برای داراییهای کم ریسک مانند طلا و رشد معاملات این فلز، موجب پایه ریزی رشد تقاضا برای طلا در آینده نزدیک خواهد شد.
وی افزود: علاوه براین، با توجه به نگرانی های سطح بدهی های عمومی و ارزش یورو، و اوضاع نابسامان اقتصاد اروپا، تقاضای سرمایه گذاری در بخش خرده فروشی طلا افزایش خواهد یافت.

شایان ذکر است، در معاملات طلا در بعدازظهر پنجشنبه در لندن، قیمت آن با نرخ 1244 دلار و 30 سنت در هر اونس معامله شد.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد