الماسهای هند

تاریخ شناسان تخمین زده اند که الماس (درزبان سانسکریت به چیزی که سخت و درخشنده بود، گفته می شده است) در هند طی قرن چهارم و قبل از میلاد کشف شده است و هند یکی از اولین کشورهایی است که دارای سنگ های قیمتی می باشد.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


صدها سال است سنگ های قیمتی هند از نظر اندازه و زیبایی ستایش می شوند، اما واژه «الماس های هندی» به طور کلی برای همه سنگ های قیمتی که در سرزمین های جنوبی آسیا از جمله بورنئو(Borneo )، لنداک(Landak )، گلکنده (Golcanda )، هندوستان و راولکنده(Raolcanda) به کار می رود. اکثر مناطق آسیا که در آنها الماس یافت می شود، برعکس کیمبرلیت(Kimbelite) آبرفتی هستند.

بسیاری از حاکمان هندوستان الماس را بعنوان خلعت به مهمانان ویژه خود هدیه میدادند که این خود یکی از دلایل خروج این سنگ باارزش از هند بود. الماس های هند همواره جزو الماس های مرغوب و معروف دنیا شناخته میشدند که بسیاری از افراد از سرتاسر دنیا بدنبال بدست آوردن آنها بودند. بهترین نوع الماس های هند به عنوان «الماس های گلکنده» شناخته شده اند که معروفترین این نوع سنگ ها الماس امید، الماس کوه نور، الماس دریای نور و الماس متعلق به انجمن پرورش آفریقای جنوبی، هستند. الماس دریای نور الماس آبی رنگ نادری است که 186 قیراط وزن دارد و تا قبل از غارت و چپاول دهلی در سال 1739 متعلق به آخرین امپراطور مغول، اورنگ زیب(Aurangzeb ) بود.

استخراج در هند بین سالهای 1725 و 1866 بسیار پررونق بود و افراد بسیاری در این زمینه فعالیت میکردند به همین دلیل است که در حال حاضر بسیاری از معادن هنوستان دیگر الماسی برای استخراج ندارند. با این حال و با وجود اینکه بسیاری از معادن هند قرن ها قبل خالی از الماس شدند، یک معدن فعال الماس در پانا در مرکز هند هم اکنون وجود دارد. این سرمایه دولتی در پانا توسط اتحادیه توسعه معدن ملی اداره می شود. دی بیرز(DeBeers) با مشارکت الماس هند و بمبئی (Mumbai) کار می کند.

شرح کلمه «الماس گلکنده»
کلمه «الماس گلکنده» همچنان درست یا نادرست برای الماس های با کیفیت بالا استفاده می شود. الماس هایی به نام گلکنده خطاب می شوند که شفافیت بسیار بالایی داشته باشند و از نوع دوم الماس های طبیعی باشند. این واژه برای بیان سایر الماس ها با کیفیت مرغوب نیز در حالت کلی استفاده می شود.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

محمدرضاوثوق میهمان میگه :

تاریخ: 1399/06/28 ساعت 19:50
باسلام یه پیشنهاد دادم میخواستم نظرتان را بدانم

0 0

محمدرضاوثوق میهمان میگه :

تاریخ: 1399/06/11 ساعت 04:52
باسلام وخسته نباشی برای فروش الماس چاملئون،کاملیون(گلکنده)دو قیراطی تراشخورده با پاکیFl دنبال خریدار واقعی هستم وارزش واهمیت اینوع الماس را بداند واطلاع وآگاهی لازم در مورد این نوع الماس وتفاوت قیمت بادیگر الماسهارابداند هستم باتشکرلطفا با واتساپ به شماره 09912323001_09330597877 تماس یاپیام دهید

اخبار سایر رسانه ها