آشنایی با گونه های مختلف اپال

در این مقاله سعی میشود انواع اپال به صورت بسیار مختصر معرفی شود. اپال سفید از رنگ هایی است که بیشتر مورد توجه قرار میگرید،هراندازه این گوهر روشن تر باشد، از ارزش بیشتری برخوردار است.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


اصطلاحاپال کریستال (Crystal Opal) عبارتی است که به اپال سیاه، اپال سفید و اپال شبه سیاه اطلاق میشود که بتواند مقداری نور را از خود عبور دهد. این نوع اپال ممکن است نور را به طور کامل از خود عبور دهد و شما بتوانید سمت دیگر این گوهر را ببینید. این نوع اپال هم مانند دیگر اپال ها می تواند قوس و قزحی از تمامی رنگ ها داشته باشد.

اپال آتشین (Fire Opal) به اپال های زرد، نارنجی و یا قرمز شفاف اطلاق میشود. این نوع اپال ممکن قوس وقزح دیگر اپال ها را نداشته باشد. نام های دیگر این گوهر، اپال مکزیکی(Mexician Opal) و اپال خورشید(Sun Opal) است.

Harlequin Opal نوعی اپال است که تا حدی شفاف بوده و قوس و قزح آن به شکلی موزاییکی یا به تعبیری دیگر مانند الماس است. این نوع اپال دارای تقاضای بالایی است.و زیبایی خارق العاده ای دارد. نمونه این گوهر را در شکل سمت راست مشاهده میکنید. این سنگ از معدنی در ایالت آیداهو استخراج شده و اندازه موزاییک های آن بین 4 تا 6 میلیمتر است.

اپال ژله ای (Jelly Opal)نوعی اپال نسبتاً شفاف است که درون سنگ شباهت زیادی به تکه های ژله دارد.

Boulder Opal این اصطلاح به اپالی اطلاق میشود که درون سنگ بستر خود قرار دارد ولی رگه های اپال به نحوی است که نمیتوان آنرا از سنگ جدا کرد. از آنجایی که این یک اتفاق طبیعی و ترکیب حاصل بسیار جالب است از طرفداران زیادی برخوردار می باشد.

Matrix Opal یکی از نوع های Boulder Opal است و معمولا در سنگ های آهن یافت میشود در این گوهر تکه های ریز اپال درون سنگ به صورت پراکنده قرار میگیرند و حالتی شبیه آسمان شب ایجاد میکنند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها