هری وینستون را میشناسید؟

اگر از طرفداران پرو پاقرص دنیای جواهرات باشید به طور حتم نام هری وینستون را شنیده اید ولی براستی وی که بود است که شرکتی به این بزرگی به نام اوست؟

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


اگر بخواهیم وی را به طور خیلی خلاصه معرفی کنیم باید بگوییم یک جواهر فروش خوش فکر آمریکایی بود که از 1 مارچ 1896 تا 28 دسامبر 1978 میزیسته است. وی الماس معروف امید (Hope Diamond) را پس از یک دهه نگهداری در سال 1958به موسسه اسمیتسونیان اهدا کرد .این موسسه یکی از بزرگترین موزه ها و مجموعه های تحقیقاتی در زمینه گوهر های گرانبهاست که در سال 1846 تاسیس شده است.

چگونه هری وینستون یک جواهرساز معروف شد؟!
پدر هری وینستون پس از مهاجرت خانوادگی از اکراین به آمریکا،کسب و کاری کوچک در زمینه جواهرات راه اندازی کرد و بدین ترتیب بود که هری با این صنعت در مغازه پدر آشنا شد. اما افسانه زمانی شروع شد که وی در سن 12 سالگی، سنگی را که از دید صاحب فروشگاه بی ارزش بود به قیمت 25 سنت خرید و آنرا پیش پدر خود برد. این نوجوان درست تشخیص داده بود و این سنگ در واقع زمردی 2 قیراطی بود و دو روز بعد به قیمت 800 دلار فروخته شد. بدین ترتیب وی اولین تجارت خود را انجام داد و 3 هزار 200 برابر سود کرد.

امپراتوری جواهرات وینستون با بدست آوردن جواهرات بی نظیر آرابلا هانتینگتون آغاز شد. آرابلا هانتینگتون همسر یکی از مردان با نفوذ در صنعت راه آهن آمریکا بود که به علت علاقه وافر به جواهرات و ثروت هنگفت،یکی از معتبرترین مجموعه های جواهرات پاریسی را جمع کرده بود. وینستون پس از مرگ بانو هانتینگون این مجموعه از مد افتاده ولی نفیس را خرید و جواهرات را به سبک امروزی طراحی کرد و تمام مهارت منحصر بفرد خود را به نمایش گذاشت.

در سال 1932 هری وینستون شرکت الماس خود را افتتاح کرد و روند جدیدی را در پیش گرفت. وی باعث ایجاد انقلابی در صنعت الماس شد و تحولی عظیم در طراحی طلا و جواهرات ایجاد نمود. نسل جدیدی از طراحان و صنعتگران ماهر کار وی را ادامه دادند و جواهراتی بسیار زیبا و البته بی نظیر بوجود آوردند. برای 6 دهه است که شرکت جواهرسازی هری وینستون تامین کننده بخشی از جواهرات بازیگران هالیوود بوده است.

بی شک هری وینستون در میان معروف ترین جواهرسازان دنیا قرار دارد. امروزه شرکت الماس هری وینستون در ایالات متحده آمریکا 8 نمایشگاه دائمی دارد که در شهر های مهمی چون دالاس، نیویورک، بورلی هیلز، لاس وگاس و.... قرار دارند. علاوه بر این 17 نمایندگی دیگر برند وینستوننیز در سایر کشورهای ثروتمند جهان واقع شده اند و میعادگاه عشاق جواهرات و کلکسیونر های بزرگ سنگ های قیمتی به شمار می آیند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها