معرفی جواهرات سلطنتی انگلیس (Imperial Crown of India)

در ادامه سلسله مطالب معرفی جواهرات سلطنتی ،به یکی از گرانبها ترین گنجینه های خاندان سلطنتی انگلستان می پردازیم.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


تاج شاهنشاهی هند (Imperial Crown of India) در سال 1911برای مراسم تاجگذاری جورج پنجم (George V) در هندوستان ساخته شد. دلیل اصلی طراحیاین تاج ممنوع الخروج بودن جواهرات سلطنتی از انگلستان بود. در نتیجه دولت انگلستان با ماهاراجه های هند تماس گرفت و آنها موافقت کردند سنگ های قیمتی مورد نیاز برای این تاج را تهیه کنند تا امکان ساخت کلاه مخصوص تاجگذاری در خاک هندوستان و بدون نیاز به استفاده از گنجینه جواهرات سلطنتی بریتانیا فراهم شود.

این تاج توسط جواهرسازان سلطنتی و با 6 هزار و 100 الماس و تعداد زیادی زمرد،یاقوت سرخو یاقوت کبود ساخته شده است.فریم اصلی، تاج نقره بوده که با طلا روکش شده است. در آن زمان هزینه ساخت این تاج 60 هزار پوند بود که معادل بیش از 4 و نیم میلیون پوند(4.530.137 پوند) حال حاضر تخمین زده میشود. یاقوت مرکزی این تاج با وزن 36 قیراط یکی از بهترین ها در نوع خود است و در مجموع وزن کلی تاج 970 گرم می باشد. جالب است بدانید این وزن زیاد موجب شکایت پادشاه جورج از درد سر و گردن ناشی از وزن تاج بی نظیر، بود. این تاج در حال حاضر در گنجینه خاندان سطلنتی بریتانیا فرار داد وحتی در مراسم مذهبی و جشن های سلطنتی نیز از آن استفاده ای نمیشود.

طراحی تاج

همانند دیگر تاج های بریتانیادر این تاج یک کره و یک صلیب چهار پر در بالا طراحی شده که به وسیله 8نیم کمان به بدنه تاج اتصال دارد.جالب است بدانید که این شاهکار صنعت جواهر سازی، تنها تاج بریتانیایی است که دارای 8 نیم کمان به شیوه اروپایی بوده باقی تاج های این کشور دارای چهار نیم کمان هستند.



نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها