چرا طلا برای مردان مضر است؟

طبق بررسی‌های متعددصورت گرفته، تعداد گلبول‌های سفید خون در مردان بیشتر از زن‌هاست.این در حالی است که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌های سفید می‌شود.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


به طور طبیعی با افزایش شمار گلبول‌های سفید، فضا برای گلبول‌های قرمز خون کم شده و تعداد آنها به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند. در واقع استفاده از طلا در مردان باعث بر هم خوردن تعادل میان گلبول‌های سفید و قرمز خون می‌شود. همین امر باعث بروز کم‌خونی در مردان و از سوی دیگر باعث ایجاد سرطان خون شده که همگی بر اثر اختلال در گلبول‌های بدن مردان ایجاد می‌شود.

اما در اینجا شاید این سوال ذهن شما را مشغول کند که پس چرا زنان میتوانند از طلا استفاده کنند؟اگر طلا روی تعادل گلبولهای بدن مردان تاثیر می‌گذارد، پس زنان هم نباید از این امر مستثنا باشند.مطالعاتی که روی ساختار بدن زنان انجام شده، نشان می‌دهند تفاوت‌هایی جزئی در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد. طلا حاوی اشعه‌هایی است که از پوست بدن رد شده و روی گلبول‌های بدن تاثیر می‌گذارد. این مساله در مورد مردان کاملا صدق می‌کند ولی در زنان خیر. در زنان بین لایه پوست و گوشت، یک لایه چربی وجود دارد اما در مردان این لایه وجود ندارد. همین لایه محافظ چربی است که همانند سدی محکم مانع از رسیدن اشعه‌های مضر طلا به بدن زنان می‌شود.

دلیل دیگری که از اهمیت زیادی هم برخوردارست، تاثیر منفی اشعه‌های فلز طلا روی هورمونهای جنسی مردان است.استفاده از طلا توسط مردان باعث بروز اختلالات هورمونی شده و ناباروری را در مردان ایجاد می کند.

وقتی صحبت از طلا به میان می‌آید، همه جواهرات ساخته شده از آن را در بر می‌گیرد. زنجیر طلا، انگشتر طلا، حلقه طلا، بند ساعت و حتی عینک طلا و حتی سروکار داشتن با طلا و طلاسازی هم می‌تواند برای مردها مشکل ایجاد کند. فرقی هم نمیکند مدت کوتاهی با این طلا در ارتباط باشید یا طولانی.

در برخی شرایط از طلا و سایر فلزات از قبیل نقره به عنوان درمان استفاده میشود و گاهی نیز این فلز در دندانسازی و جراحی استخوان‌ها کاربرد دارد.در این حالت چون صرف درمان بوده و برای برطرف کردن مشکل و بیماری ایجاد شده مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایرادی ندارد.کما این که شواهد حاکی از آن است که در طب سنتی چینی و در طب سوزنی گاهی برای درمان برخی بیماری‌ها از سوزن‌های طلایی یا نقره‌ای استفاده می‌کنند.طلا به طور کلی به 3 رنگ زرد، سفید و قرمز در بازار وجود دارد و مهم نیست مردان از چه رنگ طلا استفاده کنند، بلکه مهم اصل و ماهیت طلاست که در هر سه رنگ آن وجود دارد.

در این بین برخی فکر می‌کنند طلا سفید همان پلاتین است ولی پلاتین فلزی جداگانه و با طلا سفید متفاوت است. طلا سفید همان طلای زرد رنگی است که با مخلوط کردن مقداری نقره به رنگ سفید در می‌آید و قطعا استفاده از آن برای مردان هم حرام بوده و ضرر نیز دارد. ولی پلاتین که فلز متفاوتی می باشد، هیچ یک از اشعه‌های منفی طلا را نداشته و منع استفاده‌ای هم برای مردان ندارد . بنابراین مردان می توانند با خیال راحت از این قبیل جواهرات همانند پلاتین یا نقره که حتی برای بدن مفید نیز هستند، استفاده کنند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

حامد میهمان میگه :

تاریخ: 1399/09/11 ساعت 03:25
سلام .نظرشمادرباره طلای سفیدکلااشتباه هستش پس یامطالعه کنیدیادرموردچیزی که بلدنیستین نظربیخودندین طلای سفیدازمخلوطکردن طلاونقره بدست نمیادکه اگه اونجورباشه اونموقع عیارطلامیادیک یادوپسهیجده عیارنمیشه طلای سفیدبامخلوط کردن طلاو روی بدست میاد

اخبار سایر رسانه ها