معادن سنگ قيمتي جهان، قسمت دوم - معادن الماس روسيه 2

در مقالات قبل به تعدادی از معادن روسیه اشاره و توضیحاتی درمورد این معادن ارائه شد. در این مطلب هدف معرفی دیگر معادن الماس در روسیه است که مورد بهره برداری قرار میگیرند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


معدن اوداچنی (اوداچنایا): Udachny Mine (Udachnaya)
معدن الماس اوداچنایا (آکا اوداچنی) در مدار قطب شمال در جمهوری سخا در شمال شرق روسیه واقع شده است. معدن، حفره بازی است که بهره برداری از آن در حوزه های کیمبرلیت رخ می دهد. لوله آداچنایا (به معنای خوش یمن) بزرگترین رسوب الماس در روسیه است و یکی از بزرگترین ها در جهان می باشد. این معدن متشکل از دو تنه اصلی است که هر دو الماس خیز هستند (متشکل از شن های معدنی سنگین). معدن اوداچنایا یکی از بزرگترین حفره های باز در جهان است و کمیت بسیاری از الماس های بزرگ را ثمر می دهد. حوزه های میرنا و آداچنایا کیمبرلیت در 10 روز کشف شدند.

معدن آنابار: Anabar Mine
آنابار نیز در مدار قطب شمال در جمهوری سخا در شمال شرق روسیه واقع شده است. معدن الماس آنابار شرقی ترین نقطه معادن الماس روسیه و در کنار رسوب رودخانه های بیلیاخ و آنابر واقع شده است. آنابر اصولا مکانی می باشد که طی فصل کوتاه تابستان به علت شرایط آب و هوایی سخت بهره برداری شده است. هیچ جاده سالانه ای در منطقه نیست بنابراین بار توسط رودخانه یخ زده در زمستان منتقل می شود.

معدن جوبیلی(یوبیلینایا): Jubilee (Yubileinaya) Mine
معدن الماس جوبیلی (معدن آکا یوبیلینایا) جدیدترین معدن در جمهوری سخا است که بهره برداری از آن از سال 1986 آغاز شد. معدن روی لوله یوبیلینایا کیمبرلیت ساخته شده است. معدن جوبیلی یوبیلینایا توسط آلروسا بهره برداری شده است.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها