معرفی گوهر آمازونیت (amazonite)

آمازونیت گوهری سبز رنگ است که در دسته فلدسپارها قرار می گیرد.

آموزشگاه آرگو

(فلدسپار کلمه ای آلمانی و به معنی فراوان در همه جا است.)با کمال تعجب این سنگ در آمازون یافت نمیشود و به احتمال زیاد نام آن به خاطر رنگ سبز رودخانه آمازون است. آمازونیت معمولاً به صورت کبوشن (Cabochon) برش و صیقل داده میشود و یک آمازونیت با کیفیت میتواند با یشم گرانبها اشتباه گرفته شود.

سختی این گوهر در مقیاس موس 6-6.5 است که در نتیجه این سنگ در مقابل فشار و خش، آسیب پذیر است و مراقبت از آن ضروری به نظر می رسد.(توصیه میشود در جعبه ای جدا از سایر جواهرات نگهداری شود.) هرچند استفاده از این سنگ چندان رایج نیست ولی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. برخی بر این باورند که این سنگ موجب آرام کردن احساسات و تسکین اعصاب شده و خلاقیت را افزایش میدهد. در توصیه های متافیزیکی نیز ذکر شده است که این گوهر میتواند زندگی زناشویی را شادتر کند.

رنگ
آمازونیت در رنگ های سبز، سبز مایل به زرد و سبز مایل به آبی یافت میشود و در آن رنگ به طور یکسان پخش نشده است در برخی از نمونه ها رگه های ریز سفید نشان داده خواهند شد.

روشنایی
این سنگ در طول روز به دلیل روشنایی خورشید زیباتر دیده خواهد شد.

وضوح
آمازونیت معمولاً مات است و به ندرت به صورت شفاف یافت میشود.

برش
این گوهر معمولاً به صورت کبوشن برش داده شده و بر روی نقره استفاده میشود. از این گوهر سبز برای دستبند، گردنبند، حلقه، گوشواره و دیگر جواهرات استفاده می کنند. شایان ذکر است که حکاکی بر روی این سنگ به علت نرمی نسبی آن آسان و ساده است.

منابع آمازونیت
مهمترین روسوبات این سنگ در کلرادو یافت شده است اما در برزیل، هند، کنیا، ماداگاسکار، نامیبیا، روسیه و زیمبابوه نیز مابع آمازونیت دیده شده اند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها