معادن الماس جهان: روسیه

دانستنیهای بسیار ارزشمندی در رابطه با معادن سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در سراسر جهان وجود دارد که در سری مقالات معادن آرگو و با هدف آگاه سازی نسبت به معادن دنیا به علاقمندان ارائه می گردد.در این مقاله به معادن روسیه پرداخته ایم.

آموزشگاه آرگو

معادن الماس سیبری روسیه
روسیه تقریبا 21% تولید الماس جهان را در دست دارد که بیشتر آنها از یاقوتستان (سخا،یاکوت، یاکوتیه) سیبری دقیقا زیر مدار قطب شمال استخراج می شوند. این معادن الماس روسی در برخی نقاط خارج از دسترس و مکان های نامناسب کره زمین، با دمای انجماد در تمام طول سال و تاریکی تقریبا کامل در ماههای زمستان واقع شده اند.

معدن میرنا (میر میرنی)
معدن الماس مینری (آکا میرنا،میر یا صلح) یکی از قدیمی ترین معادن الماس در روسیه است که در شهر میرنا درست زیر مدار قطب شمال در جمهوری سخای شرق سیبری در روسیه واقع شده است. معدن میرنا در حوزه بوتوبیا کیمبرلیت ماله ساخته شده است. معدن در لایه منجمد دائمی اعماق زمین واقع شده که به عمق هزار و 600پایی(68 هزار 487 متری) توسعه می یابد و دمای درون معدن میرنا از 50- درجه فارنهایت تا 70- درجه فارنهایت متغیر است.

معدن الماس میرنا عمیق ترین حفره باز الماس در جهان است، یکی از عمیق ترین حفره های باز الماس در جهان که2 هزار پا(6 هزار و 609 متر) عمق دارد. در این عمق، تقریبا یک و نیم تا 2 ساعت طول می کشد تا کامیون سنگ معدن از اعماق آن به لبه بالاتر برسد. اولین کشف کیمبرلیت در منطقه سخا در سال 1954 رخ داد و حوزه میر کیمبرلیت در سال 1955 کشف شد. معدن میرنا که در سال 1957 افتتاح شده بود، بهره برداری را به دلیل فرسودگی متوقف کرد. درحالیکه در بهره برداری، معدن به طور میانگین سالانه 2میلیون قیراط بازدهی داشت.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها